Rzeszów - Piątek, 29.11.2024
Reklama

"Mobilny Urzędnik" pomaga załatwić sprawy bez wychodzenia z domu

Dodano:

Na zdjęciu pani Eugenia, mieszkanka Rzeszowa, którą odwiedził „Mobilny Urzędnik”, fot. Grzegorz Bukała/UM Rzeszowa
Na zdjęciu pani Eugenia, mieszkanka Rzeszowa, którą odwiedził „Mobilny Urzędnik”, fot. Grzegorz Bukała/UM Rzeszowa
RZESZÓW. Od 31 marca 2022 r. w Rzeszowie realizowany jest projekt pn. „Mobilny Urzędnik”. Dzięki usłudze, osoby o specjalnych potrzebach mogą załatwić sprawy urzędowe bez wychodzenia z domu.

Usługa „Mobilny Urzędnik” polega na obsłudze spraw urzędowych na terenie Rzeszowa w miejscu zamieszkania osoby uprawnionej do skorzystania z usługi. Pracownik Urzędu Miasta Rzeszowa dostarczy potrzebne druki urzędowe, pomoże w ich wypełnieniu, przyjmie niezbędne dokumenty, a następnie zarejestruje je w urzędzie. (Wszelkie dokumenty wymagane do dołączenia w ramach procedury mieszkaniec ma obowiązek zgromadzić samodzielnie).

Z pomocy mogą skorzystać mieszkańcy o szczególnych potrzebach, którzy z powodu niepełnosprawności lub wieku mają ograniczenia w poruszaniu się w stopniu uniemożliwiającym samodzielną wizytę w Urzędzie Miasta Rzeszowa. Potrzebę załatwienia sprawy w ten sposób można zgłosić na dwa sposoby:

- telefonicznie dzwoniąc na Infolinię Urzędu Miasta Rzeszowa, pod numer tel. 1 77 88 99 00 (zgłoszenia można dokonać także za pośrednictwem członka rodziny, czy opiekuna) od poniedziałku do piątku, w godzinach od 7.30-15.30.
Reklama
- za pośrednictwem poczty elektronicznej – wysyłając zgłoszenie  na adres: mobilny.urzednik@erzeszow.pl

W zgłoszeniu należy krótko wyjaśnić czego dotyczy sprawa oraz podać swoje dane: imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer telefonu do kontaktu. Tą drogą załatwiane są różne sprawy, od złożenia wniosku i wydania Ogólnopolskiej Karty Seniora, przez pomoc dla przedsiębiorców, po kwestie dotyczące wymiany i wydawania dowodu osobistego.

Zgłoszenia do „Mobilnego Urzędnika” są realizowane w środy i czwartki w godzinach od 9:00 do 14:00. Urzędnicy spotykają się z mieszkańcem w najbliższym dniu, w którym dostępny jest wolny termin. Obsługa mieszkańców w ten sposób jest bezpłatna.
 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

Mieszkańcy protestują ws. wodnego placu zabaw. Prezydent Rzeszowa: zróbcie konsultacje

RZESZÓW. Ratusz w przypadku negatywnej oceny, poszuka nowego miejsca dla wodnego placu zabaw. 

Rzeszów

Powstaną centra opiekuńczo-mieszkalne dla osób niepełnosprawnych

RZESZÓW, POLSKA. Na realizację programu w bieżącym roku przeznaczono 50 mln zł w skali kraju.

Rzeszów

NFZ zaprasza do Podkarpacia na zabiegi usunięcia zaćmy. Kuszą krótkimi terminami oczekiwania

RZESZÓW. Średni czas oczekiwania na zabieg usunięcia zaćmy wynosi 45 dni.

Rzeszów

I etap rekrutacji na Politechnice Rzeszowskiej zakończony. Jakie były najbardziej oblegane kierunki?

RZESZÓW. W I etapie w Systemie Internetowej Rekrutacji znalazło się 6992 osób zarejestrowanych maturzystów.

Rzeszów

W CH Plaza Rzeszów zostanie rozdanych 200 kasków rowerowych

RZESZÓW. 200 kasków rowerowych zostanie rozdanych podczas finału akcji na rzecz bezpieczeństwa pt. „Nie kręcę bez kasku”.

Rzeszów

PKS poszukuje przewoźnika do obsługi 39 linii komunikacyjnych

RZESZÓW. W przetargu mowa również o co najmniej 30 autobusach, które musi posiadać zwycięzca konkursu.

Reklama