Rzeszów - Piątek, 29.11.2024
Reklama

Długość obwodnicy południowej sięgnie 5,7 km długości. 47 obiektów pójdzie pod rozbiórkę

Dodano:

fot. Materiały Urzędu Miasta w Rzeszowie
fot. Materiały Urzędu Miasta w Rzeszowie
RZESZÓW. O przebieg obwodnicy południowej pytał w interpelacji jeden z radnych Miasta Rzeszów. W odpowiedzi czytamy, że Ratusz preferuje rozwiązanie z wykorzystaniem wyspy pośrodku zbiornika rzeki Wisłoki  oraz budową dwóch mostów.

Pytanie do Ratusza dotyczące budowy obwodnicy południowej, mającej połączyć al. Sikorskiego z ul. Podkarpacką, skierował Marcin Fijołek, szef klubu radnych Prawa i Sprawiedliwości. W odpowiedzi czytamy, że rozważano kilka alternatywnych przebiegów drogi, w tym taki który omija zalew na rzece Wisłok, jednak tego typu propozycje ingerują w strefę ochrony ujęcia wód dla Rzeszowa oraz kolidują z zabudowaniami na os. Zwięczyca i Budziwój.

Dwa warianty

„Przebieg przedmiotowej drogi został wytyczony w sposób możliwie najmniej ingerujący w działki zabudowane i ich funkcje, przy zachowaniu funkcjonalności inwestycji i możliwości kontynuacji przedsięwzięcia w kierunku północno-wschodnim” – informuje w odpowiedzi na interpelacje zastępca prezydenta Rzeszowa, Marek Ustrobiński.

Po analizie inwestycji, miasto przedstawiło dwa warianty lokalizacyjne inwestycji, które różną się jedynie początkowym przebiegiem od strony ul. Podkarpackiej. Mowa o terenach znajdujących się przed terenami zbiornika wodnego rzeki Wisłok.

„Warianty W1 i W2 różnią się przebiegiem na odcinku początkowym, do skrzyżowania z ul. Jana Pawła II, co obejmuje w głównej mierze przebieg inwestycji przez teren zbiornika na Wisłoku. Wynika z tego nieznaczna różnica w długości poszczególnych wariantów oraz różnica w ilości obiektów inżynierskich z uwagi na konieczność przekroczenia cieku Paryja przez wariant W2” – dodaje Marek Ustrobiński.

Wariant preferowany W1, według dokumentów planistycznych, przebiega poprzez obszary planowane jako tereny komunikacji. Projektowane zajęcie terenu pod przedsięwzięcie jest zatem zgodne z ustaleniami tego dokumentu. Początkowo wariant biegnie śladem ulicy Wetlińskiej, natomiast nowy przebieg ul. Wetlińskiej zaplanowano po południowej stronie drogi wojewódzkiej – ma ona jednocześnie stanowić drogę zbiorczą dla terenów zabudowanych.
Reklama
Następnie inwestycja w wariancie W1 przekracza Wisłok z wykorzystaniem wyspy pośrodku zbiornika, po czym wkracza na tereny zabudowane osiedla Budziwój, gdzie przecina lokalne drogi i tereny zabudowane, znajdujące się w obrębie korytarza przewidzianego na realizację drogi. Za terenem zabudowanym wariant przecina dolinę rzeki Strug, która w miejscu przekroczenia ma charakter meandrujący, zbliżony do naturalnego. Za Strugiem droga kieruje się na wschód w stronę terenów zabudowanych osiedla Biała, do ul. Sikorskiego, gdzie ma swój koniec.

Szczegóły techniczne

Zakres planowanej inwestycji obejmuje stworzenie drogi dwujezdniowej, czteropasmowej o długości 5728,50 m, most nad zalewem o długości 970 m, skonstruowany jako dwie niezależne konstrukcje po jednej dla każdego kierunku ruchu o szerokości 2 x 15,44 m, most na rzece Strug o długości ok. 130 m, ciągi pieszo-rowerowe dwukierunkowe po obu stronach drogi i przejścia dla pieszych.

Na obwodnicy południowej mają znaleźć się zatoki autobusowe oraz połączenia z istniejącym układem komunikacyjnym (drogi zjazdowe i skrzyżowania).

Inwestycja wiąże się również z rozbiórka kolidujących obiektów, których ilość wynosi 47, to m.in.  14 budynków mieszkalnych, 5 niezamieszkałych oraz jeden zamieszkały nie przez właściciela(członka rodziny – dozgonne zamieszkiwanie).

Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

Pierwszy rzeszowianin, który urodził się w 2019 roku, przyszedł na świat o godz. 3.06

RZESZÓW. Adaś przyszedł na świat o godzinie 3:06 w szpitalu Pro Familia w Rzeszowie. 

Rzeszów

W Parku zdrowia na os. Kmity powstanie droga rowerowa oraz plac postojowy

RZESZÓW. Na inwestycje w budżecie miasta na 2019 rok zarezerwowano na ten cel 467 tys. zł.

Rzeszów

PKP PLK otrzymało dofinansowanie na przebudowę stacji Rzeszów Główny

RZESZÓW. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz Centrum Unijnych Projektów Transportowych podpisały umowę na dofinansowanie dwóch projektów.

Reklama