PODKARPACIE. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozpoczęły prace projektowe dla rewitalizacji linii kolejowej Nowy Zagórz – Łupków. Przygotowane będą plany dotyczące torów i rozjazdów, przebudowy stacji i przystanków oraz wymiany mostów i wiaduktów. Dokumentacja będzie gotowa w 2022 roku.
30 grudnia 2019 roku PLK podpisały umowę na opracowanie dokumentacji projektowej dla projektu "Rewitalizacja linii kolejowej nr 107 Nowy Zagórz - Łupków". Pracę za ponad 8 mln zł wykona konsorcjum firm z liderem IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo Sp. z o.o.
Przygotowywana dokumentacja pozwoli na rozpoczęcie przebudowy przeszło 50 kilometrowej linii kolejowej, łączącej przez Bieszczady stację Nowy Zagórz ze stacją Łupków na granicy Polsko – Słowackiej. Obecnie jednotorowa linia jest wykorzystywana do przewozów pasażerskich. Jeżdżą nią m.in. pociągi relacji: Gdynia Główna – Łupków, Zagórz – Komańcza, Rzeszów – Medzilaborce (Słowacja).
Przeprowadzenie rewitalizacji linii planowane jest do 2027 r. Wymiana torów, rozjazdów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym pozwoli na zwiększenie poziomu bezpieczeństwa i wpłynie na skrócenie czasu przejazdu. Projekt ma być przygotowany tak, by pociągi pasażerskie mogły jeździć z prędkością 80 km/h, a towarowe 50 km/h. To taka prędkość, na jaką linia o charakterze górskim została zbudowana.
Dzięki modernizacji peronów na 5 stacjach (min. Nowy Zagórz, Komańcza, Łupków) i 9 przystankach (m.in. Tarnawa Dolna, Wysoczany, Nowy Łupków) z wygodnych podróży będą mogli korzystać pasażerowie o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Rewitalizacja obejmie również 128 obiektów inżynieryjnych. Do przebudowy przygotowanych będzie m.in. 26 mostów, 13 wiaduktów oraz 1 tunel kolejowy. Na tym odcinku zlokalizowanych jest również 40 przejazdów kolejowo-drogowych. Skrzyżowania te również mają być zmodernizowane. Dokładny zakres prac budowlanych zostanie sporządzony w dokumentacji projektowej.
Zadanie pn. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 107 Nowy Zagórz – Łupków (dokumentacja projektowa)” wpisane jest w Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego. Wykonawca na zrealizowanie zadania ma czas do polowy 2022 roku.
30 grudnia 2019 roku PLK podpisały umowę na opracowanie dokumentacji projektowej dla projektu "Rewitalizacja linii kolejowej nr 107 Nowy Zagórz - Łupków". Pracę za ponad 8 mln zł wykona konsorcjum firm z liderem IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo Sp. z o.o.
Przygotowywana dokumentacja pozwoli na rozpoczęcie przebudowy przeszło 50 kilometrowej linii kolejowej, łączącej przez Bieszczady stację Nowy Zagórz ze stacją Łupków na granicy Polsko – Słowackiej. Obecnie jednotorowa linia jest wykorzystywana do przewozów pasażerskich. Jeżdżą nią m.in. pociągi relacji: Gdynia Główna – Łupków, Zagórz – Komańcza, Rzeszów – Medzilaborce (Słowacja).
Przeprowadzenie rewitalizacji linii planowane jest do 2027 r. Wymiana torów, rozjazdów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym pozwoli na zwiększenie poziomu bezpieczeństwa i wpłynie na skrócenie czasu przejazdu. Projekt ma być przygotowany tak, by pociągi pasażerskie mogły jeździć z prędkością 80 km/h, a towarowe 50 km/h. To taka prędkość, na jaką linia o charakterze górskim została zbudowana.
Reklama
Rewitalizacja obejmie również 128 obiektów inżynieryjnych. Do przebudowy przygotowanych będzie m.in. 26 mostów, 13 wiaduktów oraz 1 tunel kolejowy. Na tym odcinku zlokalizowanych jest również 40 przejazdów kolejowo-drogowych. Skrzyżowania te również mają być zmodernizowane. Dokładny zakres prac budowlanych zostanie sporządzony w dokumentacji projektowej.
Zadanie pn. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 107 Nowy Zagórz – Łupków (dokumentacja projektowa)” wpisane jest w Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego. Wykonawca na zrealizowanie zadania ma czas do polowy 2022 roku.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz