PODKARPACIE. Prawie 22 miliony złotych dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego zostanie przeznaczone na realizację dokumentacji projektowej na trzy kolejowe inwestycje w Bieszczadach. 28 marca przedstawiciele PKP PLK i zarządu województwa podpisali w tej sprawie umowy.
Umowy dotyczą wykonania dokumentacji projektowych, niezbędnych do przeprowadzenia rewitalizacji linii kolejowej 108 Jasło – Zagórz, linii 107 Zagórz – Łupków oraz budowy łącznicy kolejowej Jedlicze – Szebnie.
„To kolejne inwestycje realizowane na Podkarpaciu. Pierwszy etap tego ważnego zadania, którego szacunkowa wartość do zrealizowania robót w terenie będzie stanowiła kwotę powyżej 700 mln zł. netto” - mówił Mateusz Wanat z PKP PLK.
Mateusz Wanat przedstawił harmonogram prac projektowych na poszczególne zadania. W kwietniu PKP PLK chce podpisać umowę na realizację projektu na odcinek z Jasła do Zagórza. Dalej są prace dotyczące łącznicy, umowa z biurem projektowym już jest podpisana, odcinek jest już projektowany. A w maju PKP PLK chce ogłosić przetarg na realizację odcinka od Zagórza do Łupkowa.
Informacje dotyczące zakresu podpisywanych umów i wartości prac:
Umowy dotyczą wykonania dokumentacji projektowych, niezbędnych do przeprowadzenia rewitalizacji linii kolejowej 108 Jasło – Zagórz, linii 107 Zagórz – Łupków oraz budowy łącznicy kolejowej Jedlicze – Szebnie.
„To kolejne inwestycje realizowane na Podkarpaciu. Pierwszy etap tego ważnego zadania, którego szacunkowa wartość do zrealizowania robót w terenie będzie stanowiła kwotę powyżej 700 mln zł. netto” - mówił Mateusz Wanat z PKP PLK.
Mateusz Wanat przedstawił harmonogram prac projektowych na poszczególne zadania. W kwietniu PKP PLK chce podpisać umowę na realizację projektu na odcinek z Jasła do Zagórza. Dalej są prace dotyczące łącznicy, umowa z biurem projektowym już jest podpisana, odcinek jest już projektowany. A w maju PKP PLK chce ogłosić przetarg na realizację odcinka od Zagórza do Łupkowa.
Informacje dotyczące zakresu podpisywanych umów i wartości prac:
- Rewitalizacja linii kolejowej nr 108 na odcinku Jasło - Nowy Zagórz (dokumentacja projektowa + przedprojektowa):
- Wartość ogółem: 13 585 156,15 zł,
- Dofinansowanie UE: 9 024 741,04 zł,
- Zakres prac obejmuje dokumentację przedprojektową, projektową, inwentaryzację przyrodniczą i studium wykonalności dla linii kolejowej nr 108 od km 44,990 do km 114,750
- Zakończenie: 30.11.2020
- Rewitalizacja linii kolejowej nr 107 Nowy Zagórz - Łupków (dokumentacja projektowa):
- Wartość ogółem: 13 161 000,00 zł
- Dofinansowanie UE: 9 095 000,00 zł
- Zakres prac obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej wraz z elementami Studium Wykonalności dla linii kolejowej nr 107 Nowy Zagórz – Łupków km -0,201 do km 50,588
- Zakończenie: 18.08.2022
- Budowa łącznicy kolejowej Jedlicze - Szebnie (dokumentacja projektowa + przedprojektowa):
- Wartość ogółem: 5 535 000,00 zł,
- Dofinansowanie UE: 3 825 000,00 zł
- Projekt obejmuje swoim zakresem opracowanie dokumentacji przedprojektowej i projektowej dla budowy łącznicy kolejowej Jedlicze – Szebnie dla połączenia linii kolejowej nr 108 z linią nr 106
- Zakończenie: 31.01.2020
Oprócz torów, rozjazdów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym, planowane inwestycje obejmą również przebudowę/remont przejazdów kolejowo-drogowych i obiektów inżynieryjnych (wiaduktów, mostów, przepustów).
Reklama
Budowa łącznicy kolejowej Jedlicze – Szebnie, która ma połączyć linie kolejowe Rzeszów – Jasło (nr 106) i Stróże – Krościenko (nr 108), umożliwi bezpośrednią jazdę pociągów i krótszy czas podróży z Rzeszowa do Krosna i w Bieszczady.
Opracowanie dokumentacji projektowej na rewitalizację tras Jasło – Nowy Zagórz, Nowy Zagórz – Łupków oraz na budowę łącznicy kolejowej Jedlicze – Szebnie, wpisane jest w Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020. Całkowita wartość trzech projektów to ponad 32 mln zł, a kwota dofinansowania w ramach RPO to prawie 22 mln złotych.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz