Trwają badania geofizyczne na trasie przyszłej drogi ekspresowej S19 na południe od Rzeszowa. Zakończono już badania dla odcinków od Domaradza do Barwinka, natomiast na odcinku Babica - Domaradz badania jeszcze trwają.
W ramach prowadzonych prac koncepcyjnych, zakończono już badania geofizyczne na odcinku od Domaradza do Barwinka. Badania geofizyczne prowadzone są: metodą sejsmiczną w sposób ciągły SRT (metoda mniej wrażliwa na warunki pogodowe) oraz metodą tomografii elektrooporowej ERT w zależności od warunków (warstwa zmrożonego gruntu bezpośrednio pod powierzchnią terenu zakłóca badanie wpływając niekorzystnie na jakość wyników stąd w pewnych przypadkach konieczność powtórzenia badania).
Szerszy zakres mają badania na odcinku S19 Babica – Domaradz. Oprócz dwóch wspomnianych wyżej metod, zastosowano tutaj również metodę VLF w lokalizacji tunelu pod górą Hyb w Domaradzu.
Ogółem w ramach odcinka S19 Babica-Domaradz przewidywane jest do wykonania łącznie ok. 173 km badań geofizycznych metodami SRT, ERT i VLF.
Badania geofizyczne dają pogląd na ogólną budowę podłoża i ewentualnie występujące anomalie często niemożliwe do wychwycenia tylko poprzez wykonanie wierceń (można wstępnie przebadać stosunkowo niewielkim kosztem cały odcinek projektowanej drogi). Badania te pozwalają bardziej precyzyjnie zaplanować siatkę wierceń geologicznych (bardzo kosztowna i precyzyjna metoda badania) celem pełnego rozpoznania warunków geologicznych i hydrogeologicznych ze wskazaniem miejsc szczególnie wątpliwych przecinanych osuwisk i planowanych podpór obiektów mostowych.
W ramach prowadzonych prac koncepcyjnych, zakończono już badania geofizyczne na odcinku od Domaradza do Barwinka. Badania geofizyczne prowadzone są: metodą sejsmiczną w sposób ciągły SRT (metoda mniej wrażliwa na warunki pogodowe) oraz metodą tomografii elektrooporowej ERT w zależności od warunków (warstwa zmrożonego gruntu bezpośrednio pod powierzchnią terenu zakłóca badanie wpływając niekorzystnie na jakość wyników stąd w pewnych przypadkach konieczność powtórzenia badania).
Szerszy zakres mają badania na odcinku S19 Babica – Domaradz. Oprócz dwóch wspomnianych wyżej metod, zastosowano tutaj również metodę VLF w lokalizacji tunelu pod górą Hyb w Domaradzu.
Reklama
Badania geofizyczne dają pogląd na ogólną budowę podłoża i ewentualnie występujące anomalie często niemożliwe do wychwycenia tylko poprzez wykonanie wierceń (można wstępnie przebadać stosunkowo niewielkim kosztem cały odcinek projektowanej drogi). Badania te pozwalają bardziej precyzyjnie zaplanować siatkę wierceń geologicznych (bardzo kosztowna i precyzyjna metoda badania) celem pełnego rozpoznania warunków geologicznych i hydrogeologicznych ze wskazaniem miejsc szczególnie wątpliwych przecinanych osuwisk i planowanych podpór obiektów mostowych.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz