Rzeszów - Sobota, 23.11.2024
Reklama

NOWA MAZDA CX-60 - na fotelu kierowcy

Dodano:

fot. Materiały prasowe
fot. Materiały prasowe
Mazda przez wszystkie lata obecności na rynku motoryzacyjnym, przyzwyczaiła swoich zwolenników do innowacyjnych rozwiązań wpływających na komfort prowadzenia. Unikalny system personalizacji Mazdy taki komfort właśnie zapewnia. Każdy kierowca Nowej MAZDY CX-60 może teraz cieszyć się idealną pozycją za kierownicą.
 
Wykorzystując rozpoznawanie twarzy i najnowocześniejszą technologię, proces dostarcza dostosowanych zaleceń, aby zmaksymalizować zarówno komfort, jak i bezpieczeństwo.

Optymalne ustawienie kierowcy zawsze było kluczowym elementem w rozwoju każdego pojazdu Mazdy. Jednak badacze Mazdy odkryli niedawno, że mniej niż połowa kierowców ustawia się prawidłowo pod względem komfortu, bezpieczeństwa i kontroli. Rozwiązanie? Nowa Mazda CX-60.
 


Zgodnie z filozofią Mazdy skoncentrowaną na człowieku, która uwzględnia każdy punkt kontaktu w samochodzie, od kształtu i działania klamek po dotyk przełączników, kolejnym krokiem było zapewnienie, aby kierowcy zawsze siedzieli prawidłowo.

Nobuaki Tabata, kierownik programu ds. architektury E/E w dziale rozwoju zintegrowanego systemu sterowania, i jego zespół odkryli, że większość kierowców nie wie, jak osiągnąć najlepszą dla siebie pozycję za kierownicą.

„Podczas projektowania Mazdy CX-60 stwierdziliśmy, że ludzie nie wiedzą, jak dostosować pozycję siedzenia kierowcy, aby osiągnąć optymalny poziom komfortu. W rzeczywistości dysponujemy danymi badawczymi, z których wynika, że tylko 40 procent kierowców siedzi prawidłowo” – mówi.

 
Aby rozwiązać ten problem, Mazda opracowała system, który rozpoznaje każdego kierowcę i automatycznie konfiguruje położenie fotela, kierownicy, lusterek i wyświetlacza przeziernego, zapewniając optymalny komfort i bezpieczeństwo.

System wykorzystuje kamerę skierowaną w stronę kierowcy, aby umożliwić technologię oceny budowy ciała. Po ręcznym wprowadzeniu przez kierowcę wysokości za pomocą kontrolera (należy to zrobić tylko przy pierwszej konfiguracji), system oblicza i oferuje najlepsze ustawienie dla danej osoby w oparciu o położenie jej oczu. Oczywiście kierowca może zmienić i zmienić pozycję, jeśli chce.

A kiedy kierowca wyłączy silnik i zwolni klamrę pasa bezpieczeństwa, fotel i kierownica automatycznie resetują się i aktywują, aby umożliwić im łatwiejsze wysiadanie z samochodu.

 
„Z grubsza mówiąc, dla tego samochodu przygotowano ponad 100 elementów personalizacyjnych za pomocą systemu rozpoznawania twarzy”

Nobuaki Tabata, kierownik programu ds. architektury E/E w dziale rozwoju zintegrowanego systemu sterowania „Opracowaliśmy tę funkcję, korzystając z ogromnej ilości danych”, wyjaśnia Tabata. „Gdy rozpoznanie twarzy zidentyfikuje kierowcę, system oparty na naszych szacunkach dotyczących budowy ciała może zasugerować, jak należy wyregulować pozycję siedzącą. To jak trenowanie kierowcy w oparciu o doświadczenie producenta.”


A ustawienie idealnej pozycji za kierownicą to dopiero początek. „Z grubsza mówiąc, dla tego samochodu przygotowano ponad 100 elementów personalizacyjnych za pomocą systemu rozpoznawania twarzy” – kontynuuje Tabata. 

„Inne przykłady obejmują indywidualne regulacje dźwięku muzyki, głośność alertów bezpieczeństwa i oświetlenie otoczenia, które można dostroić i dostosować do konkretnych kierowców”.

 
Dzięki tej pomysłowej technologii rozpoznawania twarzy Mazda stara się zmniejszyć stres kierowcy jeszcze przed rozpoczęciem podróży. Dzięki temu jazda Mazdą CX-60 jest nie tylko bezpieczniejsza, ale także bardziej relaksująca i rozrywkowa dla wszystkich, a kierowca i pasażerowie mogą cieszyć się większym spokojem.

Więcej informacji na temat nowego modelu Mazda CX60 oraz usług serwisowych uzyskać można w Autoryzowanym Salonie i serwisie MAZDA D&R CZACH mieszczącym się w Rzeszowie przy ul. Krakowskiej 32. 

Obejrzyj film z rzeszowskiej premiery NOWEJ MAZDY CX60: 
 


Bryła i wykończenie które nie mogą nie zachwycać

Całkowicie nowa Mazda CX-60 PHEV wprowadza na europejski rynek SUV-ów pierwszą w pełni hybrydową technologię plug-in.

Najważniejszy model, jaki wprowadziła od ponad dekady, nowy flagowy model Mazdy reprezentuje wszystko, co firma wpisała w swoje DNA w ciągu ostatnich 100 lat, od wybitnych projektów zewnętrznych i wewnętrznych po najlepsze japońskie rzemiosło, najnowsze innowacje w dziedzinie człowieka. technologie i światowej klasy układ napędowy.

Piękna i dynamiczna stylistyka nowej Mazdy CX-60 PHEV wyraża inteligencję i elegancję najnowszych osiągnięć w projektowaniu Kodo — japońskiej koncepcji Ma, która jest spokojnym i dostojnym pięknem pustej przestrzeni — wplecionym w wytrzymałość uderzającego architektura SUV z silnikiem z przodu i napędem na tylne koła.

Wyjątkowo Mazda i głęboko zakorzeniony w japońskim dziedzictwie, elegancki, najwyższej jakości wystrój wnętrza wprowadza ideę Kaichou – element przełomu, który łączy różne materiały i tekstury, takie jak drewno klonowe, skóra nappa, unikalnie opracowane japońskie tkaniny i chromowane detale, a także Musubu – sztuka wiązania, która była inspiracją dla szczególnie szczegółowych przeszyć deski rozdzielczej.

 
Reklama
Obróbka wykończenia z drewna klonowego odzwierciedla japońską estetykę Hacho – asymetryczna równowaga lub celowe nierówności. Różnorodne wzory i przędze tkanin reagują wrażliwie na zmiany światła, a japońska technika szycia, zwana Kakenui, tworzy „wiszące szwy” z odstępami między materiałami wykończeniowymi, ukazując materiał pod spodem.

Technologie zorientowane na człowieka zostały ponownie przemyślane i udoskonalone, aby udoskonalić wrażenia z jazdy Jinba-Ittai i, bardziej niż kiedykolwiek, zaspokajać indywidualne potrzeby kierowcy. Przełomowy system personalizacji kierowcy Mazda rozpozna osobę siedzącą na fotelu kierowcy i automatycznie dostosuje otoczenie – pozycję fotela, kierownicę, lusterka, HUD, a nawet ustawienia dźwięku i klimatyzacji – w celu dopasowania do jego sylwetki oraz osobistych preferencji .

Osiągi które wciskają w fotel

Mazda CX-60 PHEV jest pionierem europejskiego wprowadzenia hybrydowych modeli typu plug-in z układem napędowym, który łączy czterocylindrowy silnik benzynowy Skyactiv-G 2.5 z bezpośrednim wtryskiem benzyny z dużym silnikiem elektrycznym o mocy 100 kW i całkowicie nową automatyczną skrzynią biegów. transmisję oraz akumulator o dużej pojemności 355 V, 17,8 kWh.

 
To połączenie silnika i silnika zapewnia całkowitą moc systemu 327 KM/241 kW i wysoki moment obrotowy 500 Nm, co czyni go najmocniejszym samochodem drogowym, jaki kiedykolwiek wyprodukowała Mazda. Mazda CX-60 PHEV zapewnia imponujące osiągi, przyspieszając od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,8 sekundy.

Z drugiej strony, nowa Mazda PHEV odznacza się wyjątkowymi walorami środowiskowymi. Średnie zużycie paliwa WLTP wynosi zaledwie 1,5 l/100 km, a łączna emisja CO 2 WLTP tylko 33 g/km.

Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV oferuje 63 km jazdy z silnikiem, przy prędkości 100 km/h lub mniejszej.

Skalowalna architektura wielorozwiązań Skyactiv nowej Mazdy CX-60 zawiera liczne ulepszenia, które zapewniają doskonałą dynamikę jazdy. Przyjmując podejście Mazdy skoncentrowane na człowieku, obejmują one sztywność karoserii, która zapewnia kierowcom wyczucie reakcji pojazdu bez opóźnień, siedzenia ułatwiające każdemu pasażerowi utrzymanie równowagi podczas jazdy, zawieszenie stabilizujące postawę pojazdu podczas jazdy oraz Mazda -unikalny system kontroli postawy pojazdu - Kinematic Posture Control (KPC).

Umieszczenie akumulatora wysokonapięciowego między przednią a tylną osią i możliwie jak najniżej w karoserii sprawia, że nowa Mazda CX-60 PHEV ma szczególnie nisko położony środek ciężkości. To, w połączeniu ze stałym napędem na wszystkie koła, z przenoszeniem momentu obrotowego między osiami na wale, zapewnia samochodowi doskonałe właściwości jezdne na równi z najlepszymi w segmencie premium.

 
Całkowicie nowa Mazda CX-60 PHEV jest wyposażona w szeroką gamę zaawansowanych technologii bezpieczeństwa i-Activsense wspierających kierowcę, zapewniając wiodące w swojej klasie osiągi w zakresie bezpieczeństwa czynnego i uzyskując 5 gwiazdek w testach Euro NCAP.

Mazda CX-60 jest wyposażona w kilka nowych aktywnych systemów bezpieczeństwa: See-Through View – monitor nowej generacji 360 o , który poprawia widoczność podczas jazdy z małą prędkością; Asystent skrętu w poprzek; wykrywanie pieszych SBS-R; Awaryjne utrzymywanie pasa ruchu; tempomat adaptacyjny (i-ACC); i ostrzeżenie o wyjściu z pojazdu BSM.

Wraz z wprowadzeniem modelu CX-60 PHEV Mazda robi ważny krok w kierunku osiągnięcia pełnej neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 r. W nadchodzących latach Mazda będzie nadal rozwijać elektryfikację w szerokiej gamie nowych produktów. Mazda MX-30 REV połączy stały napęd elektryczny z generatorem napędzanym silnikiem rotacyjnym, aby zapewnić nieograniczony zasięg. A w 2023 roku firma wprowadzi na rynek nowy model, większy niż CX-60 i wyposażony w trzy rzędy siedzeń.

 
Podsumowując, Mazda w ciągu najbliższych trzech lat wprowadzi na rynek pięć nowych, zelektryfikowanych produktów, które będą oparte na architekturze platformy obejmującej wiele rozwiązań. Po 2025 r. firma wprowadzi na rynek zupełnie nową Skyactiv EV Scalable Architecture - unikalną technologię, która pozwoli Mazdzie efektywnie budować samochody elektryczne każdej wielkości przy użyciu jednej wspólnej platformy.

Więcej informacji na temat nowego modelu Mazda CX60 oraz pozostałych modeli i usług serwisowych uzyskać można w Autoryzowanym Salonie i serwisie MAZDA D&R CZACH mieszczącym się w Rzeszowie przy ul. Krakowskiej 32. 

Salon: Tel. 17 860 12 20e-mail: czach@mazda-dealer.pl
Serwis: Tel. 17 860 12 20e-mail: serwis.czach@mazda-dealer.pl
https://www.mazda-rzeszow-czach.pl/

Foto: AC, D&R Czach, Mazda Motor Europe 2022

 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Czym jest rynek pracy?

Rynek pracy to dosyć szerokie zagadnienie. Składa się z wielu elementów i gałęzi, ale to oczywiście ludzie są w nim najważniejsi.

Artykuł sponsorowany

Zarobki netto a brutto

Istotną kwestią, która często budzi wiele wątpliwości, są różnice w zarobkach brutto i netto.

Artykuł sponsorowany

Gdzie pracować, żeby dużo zarabiać?

Niemal każdy przynajmniej raz w życiu zastanawiał się, jakie są najlepiej opłacane zawody i jakie kwalifikacje trzeba posiadać, aby je wykonywać.

Artykuł sponsorowany

Najlepsze pomysły na upominki firmowe

Prezenty w biznesie to sposób na podtrzymywane i zacieśnianie relacji ze wspólnikami i klientami, motywowanie pracowników, ale także promowanie swoich usług lub produktów.

Artykuł sponsorowany

18. urodziny E. Leclerc w Rzeszowie

Rzeszowski sklep E.Lecrerc świętuje w tym roku 18 urodziny. Z okazji tego jubileuszu dla swoich klientów przygotował dwuetapowy konkurs.

Artykuł sponsorowany

Języki w CV – co, gdzie i dlaczego?

Niezwykle ważnym elementem każdego życiorysu jest informacja na temat znajomości języków obcych.

Artykuł sponsorowany

Na co zwrócić uwagę podczas rekrutacji do pracy?

W procesie rekrutacyjnym zarówno kandydaci, jak i pracodawcy powinni zwrócić uwagę na kilka szczegółów, które ułatwią im procedurę.

Artykuł sponsorowany

Jak rozmawiać o wypłacie?

Na niemal każdej rozmowie o pracę, można usłyszeć pytanie „Ile chciałby pan/pani zarabiać?”.

Reklama