Rzeszów - Sobota, 23.11.2024
Reklama

Marketing szeptany w internecie – przykłady

Dodano:

Opinie, komentarze, recenzje, opisy czy specjalistyczne analizy produktu to przykładowe zastosowania dla działań, które tworzą marketing szeptany w internecie. Odpowiedzialni za takie projekty muszą unikać jakichkolwiek bezpośrednich lub – co gorsza – nachalnych propozycji sprzedażowych. W ten sposób mogliby zrazić potencjalnych klientów, którzy są odbiorcami tych przekazów.

Tego typu treści dzielą się na przekazy o charakterze informacyjnym i emocjonalnym. Pierwsze z wymienionych mają służyć rzetelnemu przedstawieniu nie tylko korzyści, lecz także pewnych niedoskonałości. Z kolei drugie bazują na wykorzystaniu popularnych emotikonów oraz innych znaczników pokazujących stosunek oceniającego do tematu materiału. Platformami do przekazywania takich zasobów marketingu szeptanego są głównie fora internetowe, kanały społecznościowe czy zamknięte grupy miłośników.


Dlaczego warto postawić na marketing szeptany w internecie?


Zastosowanie przemyślanych i konsekwentnych działań w tym obszarze oznacza szereg korzyści dla zleceniodawcy danego projektu. Należy podkreślić, że nie musi nim być firma lub instytucja publiczna, może to być także osoba indywidualna. Marketing szeptany to liczne zalety, m.in.:
  • niskie koszty zaangażowania,
  • budowanie pozytywnego wizerunku organizacji albo postaci,
  • pozyskiwanie ważnych informacji od innych użytkowników,
  • stała wiedza na temat dopasowania oferty do oczekiwań odbiorców,
  • szansa na dotarcie z przekazem do szerokiej grupy czytelników,
  • zwiększenie konwersji,
  • podtrzymywanie pozytywnych relacji ze stałymi klientami.
Trzeba podkreślić, że taki efekt następuje w sposób nieuświadomiony przez użytkownika internetu. Swoje przekonanie o słuszności dokonywanych wyborów buduje na podstawie „szeptanych” informacji zza kulis oferty.


Z czego wynika skuteczność marketingu szeptanego w internecie?

Reklama
Kluczową zasadą, według której odbiorcy podobnych przekazów postępują zgodnie z podświadomym celem projektu, jest społeczny dowód słuszności. Ta reguła w uproszczeniu oznacza, że zaufaniem darzymy rzeczywistych bądź prawdopodobnych użytkowników produktu czy beneficjentów usługi. Niejako z założenia opisy na stronie są traktowane przez czytelników z pewną dozą ostrożności. Właśnie tu priorytetową rolę odgrywa profesjonalny marketing szeptany w internecie. Nie powinien on m.in. tuszować wady lub niedoskonałości. Z drugiej strony, w podsumowaniu przekazu odbiorca ma dostrzec zdecydowanie więcej korzyści niż minusów związanych z wyborem danej opcji. Produkt albo usługa mają nasuwać się w związku z przeczytanym materiałem jako warte zainteresowania, bez sugerowania zakupu czy bezpośrednich odniesień do propozycji handlowej.  
 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Umiejętności w CV – co i jak wpisać?

Aplikując na dane stanowisko, warto przemyśleć jakimi umiejętnościami, osiągnięciami i zdolnościami chcemy przekonać do siebie pracodawcę.

Artykuł sponsorowany

Czego unikać w CV?

Niemal wszyscy kandydaci uważają, że wiedzą jak stworzyć unikatowe CV. Zatem dlaczego znalezienie idealnej lub jakiejkolwiek pracy zajmuje tak dużo czasu?

Artykuł sponsorowany

Wybieramy czujnik ruchu z detektorem podczerwieni do domu

Światło zapalające się, gdy wchodzimy do pomieszczenia? To możliwe, jeśli zastosujemy czujnik ruchu. Sprawdziliśmy, na co zwrócić uwagę przy zakupie.

Artykuł sponsorowany

Jaki zegarek GPS wybrać dla dziecka na Wielkanoc? O czym warto pamiętać?

Rodzic zawsze chce sprawować pełną opiekę nad dzieckiem i dbać o jego bezpieczeństwo. Wraz jednak z wiekiem dzieci stają się bardziej samodzielne i chcą np. same chodzić do szkoły lub do kolegów...

Artykuł sponsorowany

Fiolet, elegancja oraz rdza, czyli najnowsze trendy w ogrodnictwie

Nadejście wiosny to znakomity pretekst do tego, by przygotować nasz ogródek na liczne wizyty tak, by nie tylko umożliwiał wygodne spędzanie czasu z rodziną czy znajomymi, ale również cieszył oko nowoczesnym wyglądem....

Artykuł sponsorowany

Wypożyczenie samochodu w Rzeszowie – poradnik krok po kroku

Wynajęcia samochodu podczas wakacji albo weekendowego wypadu, w kraju lub za granicą może okazać się bardziej korzystne dla naszego budżetu, niż podróż własnym autem.

Artykuł sponsorowany

Dlaczego warto kupić ubezpieczenie medyczne?

Każdemu z nas zdarza się zachorować – bez względu na wiek, dietę czy dbanie o własne zdrowie. Przytrafić nam się mogą infekcje wirusowe, kontuzje, poważniejsze schorzenia.

Artykuł sponsorowany

Plakaty do druku - na co zwracać uwagę

Plakaty są świetną formą reklamy – pod warunkiem, że są odpowiednio wykonane i wykorzystamy je w należyty sposób. Dzięki plakatom do druku nie tylko w łatwy sposób możemy dotrzeć do naszych potencjalnych...

Reklama