Rzeszów - Sobota, 23.11.2024
Reklama

Marketing szeptany w internecie – przykłady

Dodano:

Opinie, komentarze, recenzje, opisy czy specjalistyczne analizy produktu to przykładowe zastosowania dla działań, które tworzą marketing szeptany w internecie. Odpowiedzialni za takie projekty muszą unikać jakichkolwiek bezpośrednich lub – co gorsza – nachalnych propozycji sprzedażowych. W ten sposób mogliby zrazić potencjalnych klientów, którzy są odbiorcami tych przekazów.

Tego typu treści dzielą się na przekazy o charakterze informacyjnym i emocjonalnym. Pierwsze z wymienionych mają służyć rzetelnemu przedstawieniu nie tylko korzyści, lecz także pewnych niedoskonałości. Z kolei drugie bazują na wykorzystaniu popularnych emotikonów oraz innych znaczników pokazujących stosunek oceniającego do tematu materiału. Platformami do przekazywania takich zasobów marketingu szeptanego są głównie fora internetowe, kanały społecznościowe czy zamknięte grupy miłośników.


Dlaczego warto postawić na marketing szeptany w internecie?


Zastosowanie przemyślanych i konsekwentnych działań w tym obszarze oznacza szereg korzyści dla zleceniodawcy danego projektu. Należy podkreślić, że nie musi nim być firma lub instytucja publiczna, może to być także osoba indywidualna. Marketing szeptany to liczne zalety, m.in.:
  • niskie koszty zaangażowania,
  • budowanie pozytywnego wizerunku organizacji albo postaci,
  • pozyskiwanie ważnych informacji od innych użytkowników,
  • stała wiedza na temat dopasowania oferty do oczekiwań odbiorców,
  • szansa na dotarcie z przekazem do szerokiej grupy czytelników,
  • zwiększenie konwersji,
  • podtrzymywanie pozytywnych relacji ze stałymi klientami.
Trzeba podkreślić, że taki efekt następuje w sposób nieuświadomiony przez użytkownika internetu. Swoje przekonanie o słuszności dokonywanych wyborów buduje na podstawie „szeptanych” informacji zza kulis oferty.


Z czego wynika skuteczność marketingu szeptanego w internecie?

Reklama
Kluczową zasadą, według której odbiorcy podobnych przekazów postępują zgodnie z podświadomym celem projektu, jest społeczny dowód słuszności. Ta reguła w uproszczeniu oznacza, że zaufaniem darzymy rzeczywistych bądź prawdopodobnych użytkowników produktu czy beneficjentów usługi. Niejako z założenia opisy na stronie są traktowane przez czytelników z pewną dozą ostrożności. Właśnie tu priorytetową rolę odgrywa profesjonalny marketing szeptany w internecie. Nie powinien on m.in. tuszować wady lub niedoskonałości. Z drugiej strony, w podsumowaniu przekazu odbiorca ma dostrzec zdecydowanie więcej korzyści niż minusów związanych z wyborem danej opcji. Produkt albo usługa mają nasuwać się w związku z przeczytanym materiałem jako warte zainteresowania, bez sugerowania zakupu czy bezpośrednich odniesień do propozycji handlowej.  
 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Jak wybrać najlepsze długopisy do biura?

Długopis to przyrząd piśmienniczy, który tuż po skonstruowaniu i oddaniu go do powszechnego użytkowania, stał się przedmiotem, bez którego trudno się dzisiaj obejść. Szeroki wybór konstrukcji z różnymi wkładami, mechanizmami i kolorami...

Artykuł sponsorowany

Wodoszczelne profile LED, jak wybrać odpowiedni?

Oświetlenie LED pełni obecnie wiele różnych funkcji. Oprócz tego, że jest podstawowym źródłem światła, może również pełnić funkcję dekoracyjną, która jest równie popularna, jak jego podstawowa rola. Coraz więcej pojawia się więc...

Artykuł sponsorowany

Media społecznościowe stały się głównym kanałem komunikacji firmy z klientem

Rozmowa z Damianem Nowakiem, Marcinem Ziobro i Grzegorzem Ogrodnikiem, założycielami agencji reklamowej Koala Marketing, która na zaproszenie ośrodka Enterprise Europe Network przy Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie prowadzi...

Artykuł sponsorowany

Nie zapomnij o Dniu Matki! Najlepsze pomysły na prezent dla mamy

Dzień Matki jest w Polsce obchodzony 26 maja. To święto o niezwykle rodzinnym charakterze. Ustanowiono je z szacunku do roli matki w społeczeństwie oraz rodzinie i choć nie jest to dzień wolny...

Artykuł sponsorowany

Jak wspomóc swoją przemianę materii? Sposoby na lepszą przemianę - dieta a metabolizm

Siedzący tryb życia oraz niska jakość spożywanych pokarmów sprawia, że coraz więcej osób ma widoczne problemy z tempem przemiany materii. W jaki sposób można wspomóc ten proces, aby w końcu poczuć się...

Artykuł sponsorowany

Uwaga na oszustów ubezpieczeniowych – też możesz paść ich ofiarą!

Myślisz, że osoby wyłudzające odszkodowania z OC i AC to problem dotyczący tylko firm ubezpieczeniowych? Mylisz się! Ofiarami takich oszustów pośrednio padają wszyscy kierowcy, którzy muszą przez to płacić wyższe składki ubezpieczeniowe,...

Artykuł sponsorowany

Jak się pozbyć owsików – wszystko, co musisz wiedzieć

To dość powszechna dolegliwość u małych dzieci. Owsiki pojawiają się najczęściej w wieku przedszkolnym. Objawy są nieprzyjemne, jednak kuracja na szczęście jest prosta. Należy pamiętać, że muszą się jej poddać wszyscy domownicy....

Artykuł sponsorowany

SZUBRYT OD KUCHNI: wielkanocny obiad

Polskie święta to głębia smaku. Po wielkanocnym śniadaniu czas na inspiracje związane ze świątecznym obiadem.

Reklama