Rzeszów - Sobota, 23.11.2024
Reklama

Marketing szeptany w internecie – przykłady

Dodano:

Opinie, komentarze, recenzje, opisy czy specjalistyczne analizy produktu to przykładowe zastosowania dla działań, które tworzą marketing szeptany w internecie. Odpowiedzialni za takie projekty muszą unikać jakichkolwiek bezpośrednich lub – co gorsza – nachalnych propozycji sprzedażowych. W ten sposób mogliby zrazić potencjalnych klientów, którzy są odbiorcami tych przekazów.

Tego typu treści dzielą się na przekazy o charakterze informacyjnym i emocjonalnym. Pierwsze z wymienionych mają służyć rzetelnemu przedstawieniu nie tylko korzyści, lecz także pewnych niedoskonałości. Z kolei drugie bazują na wykorzystaniu popularnych emotikonów oraz innych znaczników pokazujących stosunek oceniającego do tematu materiału. Platformami do przekazywania takich zasobów marketingu szeptanego są głównie fora internetowe, kanały społecznościowe czy zamknięte grupy miłośników.


Dlaczego warto postawić na marketing szeptany w internecie?


Zastosowanie przemyślanych i konsekwentnych działań w tym obszarze oznacza szereg korzyści dla zleceniodawcy danego projektu. Należy podkreślić, że nie musi nim być firma lub instytucja publiczna, może to być także osoba indywidualna. Marketing szeptany to liczne zalety, m.in.:
  • niskie koszty zaangażowania,
  • budowanie pozytywnego wizerunku organizacji albo postaci,
  • pozyskiwanie ważnych informacji od innych użytkowników,
  • stała wiedza na temat dopasowania oferty do oczekiwań odbiorców,
  • szansa na dotarcie z przekazem do szerokiej grupy czytelników,
  • zwiększenie konwersji,
  • podtrzymywanie pozytywnych relacji ze stałymi klientami.
Trzeba podkreślić, że taki efekt następuje w sposób nieuświadomiony przez użytkownika internetu. Swoje przekonanie o słuszności dokonywanych wyborów buduje na podstawie „szeptanych” informacji zza kulis oferty.


Z czego wynika skuteczność marketingu szeptanego w internecie?

Reklama
Kluczową zasadą, według której odbiorcy podobnych przekazów postępują zgodnie z podświadomym celem projektu, jest społeczny dowód słuszności. Ta reguła w uproszczeniu oznacza, że zaufaniem darzymy rzeczywistych bądź prawdopodobnych użytkowników produktu czy beneficjentów usługi. Niejako z założenia opisy na stronie są traktowane przez czytelników z pewną dozą ostrożności. Właśnie tu priorytetową rolę odgrywa profesjonalny marketing szeptany w internecie. Nie powinien on m.in. tuszować wady lub niedoskonałości. Z drugiej strony, w podsumowaniu przekazu odbiorca ma dostrzec zdecydowanie więcej korzyści niż minusów związanych z wyborem danej opcji. Produkt albo usługa mają nasuwać się w związku z przeczytanym materiałem jako warte zainteresowania, bez sugerowania zakupu czy bezpośrednich odniesień do propozycji handlowej.  
 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Czarnogóra - bałkańska perła

Nie bez powodu Czarnogóra bywa określana „ukrytym skarbem Adriatyku” lub „bałkańską perłą”. 

Artykuł sponsorowany

Jak zarobić na kryptowalutach?

Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś się czy wskoczyć do zwariowanego świata kryptowalut to prawdopodobnie zastanawiałeś się również, czy nie jest już za późno.

Artykuł sponsorowany

Sprzedaż na rynkach krajowych i zagranicznych - Ryzyka w transakcjach handlowych

Decyzja o wyjściu na rynki zagraniczne – to milowy krok w funkcjonowaniu każdego przedsiębiorstwa i wielkie wyzwanie dla właścicieli i kierowników. Warto się do tego kroku dobrze przygotować, by uniknąć błędów i...

Artykuł sponsorowany

Czym się kierować podczas zakupu nowego biurka gamingowego?

Kochasz spędzać czas wolny na fascynujących rozgrywkach? Z pasją oddajesz się szaleńczym wyścigom, wspinaczkom i pokonywaniu najsilniejszych przeciwników? Doskonale rozumiemy Twoją pasję, bo jest ona też częścią naszego świata. Czy wiesz, czym...

Artykuł sponsorowany

Najtańszy kredyt gotówkowy - jak go wybrać?

Duża ilość ofert kredytów na rynku może przyprawić osoby poszukujące odpowiedniego rozwiązania o ból głowy.

Artykuł sponsorowany

Kupowanie sprzętu online tak by wyjść na tym dobrze

W obecnym czasie znacznie odczuwalny jest wzrost sprzedaży internetowej, zarówno branży spożywczej, tekstylnej, kosmetycznej, jak i branży elektronicznej oraz sprzętu AGD. Szacuje się, że rynek ten będzie rósł w tempie dwucyfrowym w...

Artykuł sponsorowany

Kredyt gotówkowy - najważniejsze informacje

Każdy ma czasami sytuacje w życiu, kiedy potrzebuje dodatkowej gotówki na niespodziewane wydatki lub przeciwnie, na zaplanowane, większe przedsięwzięcie finansowe, jak na przykład remont, zakup samochodu lub wymarzone wakacje. Rozwiązaniem w takiej...

Artykuł sponsorowany

Jakich dekoracji użyć do ocieplenia wnętrza? Dekoracje na ścianę i na meble

Dlaczego jedne wnętrza jawią się jako ciepłe i przytulne, a drugie przeciwnie – zimne i surowe? Kluczem do sukcesu są dekoracyjne dodatki. Zobacz, jak je dobrać, by stworzyć w domu ciepły klimat.

Reklama