Rzeszów - Sobota, 23.11.2024
Reklama

Marketing szeptany w internecie – przykłady

Dodano:

Opinie, komentarze, recenzje, opisy czy specjalistyczne analizy produktu to przykładowe zastosowania dla działań, które tworzą marketing szeptany w internecie. Odpowiedzialni za takie projekty muszą unikać jakichkolwiek bezpośrednich lub – co gorsza – nachalnych propozycji sprzedażowych. W ten sposób mogliby zrazić potencjalnych klientów, którzy są odbiorcami tych przekazów.

Tego typu treści dzielą się na przekazy o charakterze informacyjnym i emocjonalnym. Pierwsze z wymienionych mają służyć rzetelnemu przedstawieniu nie tylko korzyści, lecz także pewnych niedoskonałości. Z kolei drugie bazują na wykorzystaniu popularnych emotikonów oraz innych znaczników pokazujących stosunek oceniającego do tematu materiału. Platformami do przekazywania takich zasobów marketingu szeptanego są głównie fora internetowe, kanały społecznościowe czy zamknięte grupy miłośników.


Dlaczego warto postawić na marketing szeptany w internecie?


Zastosowanie przemyślanych i konsekwentnych działań w tym obszarze oznacza szereg korzyści dla zleceniodawcy danego projektu. Należy podkreślić, że nie musi nim być firma lub instytucja publiczna, może to być także osoba indywidualna. Marketing szeptany to liczne zalety, m.in.:
  • niskie koszty zaangażowania,
  • budowanie pozytywnego wizerunku organizacji albo postaci,
  • pozyskiwanie ważnych informacji od innych użytkowników,
  • stała wiedza na temat dopasowania oferty do oczekiwań odbiorców,
  • szansa na dotarcie z przekazem do szerokiej grupy czytelników,
  • zwiększenie konwersji,
  • podtrzymywanie pozytywnych relacji ze stałymi klientami.
Trzeba podkreślić, że taki efekt następuje w sposób nieuświadomiony przez użytkownika internetu. Swoje przekonanie o słuszności dokonywanych wyborów buduje na podstawie „szeptanych” informacji zza kulis oferty.


Z czego wynika skuteczność marketingu szeptanego w internecie?

Reklama
Kluczową zasadą, według której odbiorcy podobnych przekazów postępują zgodnie z podświadomym celem projektu, jest społeczny dowód słuszności. Ta reguła w uproszczeniu oznacza, że zaufaniem darzymy rzeczywistych bądź prawdopodobnych użytkowników produktu czy beneficjentów usługi. Niejako z założenia opisy na stronie są traktowane przez czytelników z pewną dozą ostrożności. Właśnie tu priorytetową rolę odgrywa profesjonalny marketing szeptany w internecie. Nie powinien on m.in. tuszować wady lub niedoskonałości. Z drugiej strony, w podsumowaniu przekazu odbiorca ma dostrzec zdecydowanie więcej korzyści niż minusów związanych z wyborem danej opcji. Produkt albo usługa mają nasuwać się w związku z przeczytanym materiałem jako warte zainteresowania, bez sugerowania zakupu czy bezpośrednich odniesień do propozycji handlowej.  
 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Dlaczego półkolonie windsurfingowe i kitesurfingowe są idealnym rozwiązaniem dla każdego dziecka?

Dzieci wyjeżdżające wraz z rodzicami na wakacje niejednokrotnie obawiają się, że spędzą ten czas bez obfitej rozrywki. Tymczasem, jak się okazuje, idealnym dla nich rozwiązaniem stają się półkolonie windsurfingowo-kitesurfingowe.

Artykuł sponsorowany

Grill weekend z Mikołajem Reyem

Kilka propozycji BBQ, opracowanych przez Mikołaja Reya, które zaskoczą ciekawym smakiem, a które jednocześnie z łatwością przygotujecie samodzielnie z produktów marki Szubryt.

Artykuł sponsorowany

Nowy Nissan Qashqai już w Rzeszowie. Nissan zaprasza 21-25 czerwca na prezentację w salonie AUTONIX

W rzeszowskim autoryzowanym salonie Nissan AUTONIX egzemplarz tego wszechstronnego crossovera będzie można zobaczyć i przetestować w dniach 21 – 25 czerwca.

Artykuł sponsorowany

Stół w nowoczesnej jadalni

Jadalnia to z całą pewnością najważniejsze miejsce w każdym domu. Tutaj nie tylko wspólnie spożywamy posiłki, ale również spotykamy się w gronie rodziny i znajomych, by celebrować wspólnie spędzony czas.

Artykuł sponsorowany

Męskie rękawiczki do ekranów dotykowych - jakie wybrać?

Z telefonów korzystamy nieustannie — nawet na największym mrozie. Problem pojawia się wtedy, gdy mamy na dłoniach rękawice. W nich bowiem nie obsłużymy urządzeń z dotykowym ekranem. Na szczęście na rynku pojawiła...

Artykuł sponsorowany

Instalacja fotowoltaiczna w Rzeszowie – ogromny zwrot z inwestycji

Fotowoltaika to obecnie jedna z najlepiej rozwijających się technologii z nurtu OZE, czyli Odnawialnych Źródeł Energii. Pozyskiwanie prądu z naturalnych źródeł jest bardzo ekologiczne i oszczędne, zaś same źródła stanowią te zasoby,...

Artykuł sponsorowany

Piłka nożna i siatkówka to chętnie obstawiane sporty – jak przebiega rozwój tych dyscyplin w Rzeszowie?

W Polsce już od dekad to piłka nożna uchodzi za tzw. sport narodowy. Co prawda, popularność siatkówki nie jest aż tak duża. Trzeba jednak przyznać, że siatkówka to jedna z nielicznych dyscyplin,...

Artykuł sponsorowany

Czym się kierować przy wyborze kostki brukowej?

Kostka brukowa to najpopularniejszy z materiałów wykończeniowych wykorzystywanych na zewnątrz. Stosuje się ją wokół domu, buduje chodniki i ścieżki, a także wyznacza solidne parkingi i podjazdy.

Reklama