Rzeszów - Sobota, 23.11.2024
Reklama

Marketing szeptany w internecie – przykłady

Dodano:

Opinie, komentarze, recenzje, opisy czy specjalistyczne analizy produktu to przykładowe zastosowania dla działań, które tworzą marketing szeptany w internecie. Odpowiedzialni za takie projekty muszą unikać jakichkolwiek bezpośrednich lub – co gorsza – nachalnych propozycji sprzedażowych. W ten sposób mogliby zrazić potencjalnych klientów, którzy są odbiorcami tych przekazów.

Tego typu treści dzielą się na przekazy o charakterze informacyjnym i emocjonalnym. Pierwsze z wymienionych mają służyć rzetelnemu przedstawieniu nie tylko korzyści, lecz także pewnych niedoskonałości. Z kolei drugie bazują na wykorzystaniu popularnych emotikonów oraz innych znaczników pokazujących stosunek oceniającego do tematu materiału. Platformami do przekazywania takich zasobów marketingu szeptanego są głównie fora internetowe, kanały społecznościowe czy zamknięte grupy miłośników.


Dlaczego warto postawić na marketing szeptany w internecie?


Zastosowanie przemyślanych i konsekwentnych działań w tym obszarze oznacza szereg korzyści dla zleceniodawcy danego projektu. Należy podkreślić, że nie musi nim być firma lub instytucja publiczna, może to być także osoba indywidualna. Marketing szeptany to liczne zalety, m.in.:
  • niskie koszty zaangażowania,
  • budowanie pozytywnego wizerunku organizacji albo postaci,
  • pozyskiwanie ważnych informacji od innych użytkowników,
  • stała wiedza na temat dopasowania oferty do oczekiwań odbiorców,
  • szansa na dotarcie z przekazem do szerokiej grupy czytelników,
  • zwiększenie konwersji,
  • podtrzymywanie pozytywnych relacji ze stałymi klientami.
Trzeba podkreślić, że taki efekt następuje w sposób nieuświadomiony przez użytkownika internetu. Swoje przekonanie o słuszności dokonywanych wyborów buduje na podstawie „szeptanych” informacji zza kulis oferty.


Z czego wynika skuteczność marketingu szeptanego w internecie?

Reklama
Kluczową zasadą, według której odbiorcy podobnych przekazów postępują zgodnie z podświadomym celem projektu, jest społeczny dowód słuszności. Ta reguła w uproszczeniu oznacza, że zaufaniem darzymy rzeczywistych bądź prawdopodobnych użytkowników produktu czy beneficjentów usługi. Niejako z założenia opisy na stronie są traktowane przez czytelników z pewną dozą ostrożności. Właśnie tu priorytetową rolę odgrywa profesjonalny marketing szeptany w internecie. Nie powinien on m.in. tuszować wady lub niedoskonałości. Z drugiej strony, w podsumowaniu przekazu odbiorca ma dostrzec zdecydowanie więcej korzyści niż minusów związanych z wyborem danej opcji. Produkt albo usługa mają nasuwać się w związku z przeczytanym materiałem jako warte zainteresowania, bez sugerowania zakupu czy bezpośrednich odniesień do propozycji handlowej.  
 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Zyskaj do 37 tys. złotych dofinansowania z programu Czyste Powietrze dzięki pomocy PGNiG!

Nawet do 37 tys. złotych dofinansowania można uzyskać na wymianę starych i nieefektywnych pieców, aby zastąpić je nowoczesnymi urządzeniami spełniającymi wyśrubowane ekologiczne normy oraz przeprowadzić termomodernizację budynku.

Artykuł sponsorowany

PIT online - dlaczego warto się tak rozliczać?

Coraz częściej samo Ministerstwo Finansów namawia nas, aby rozliczyć PIT online. Urząd Skarbowy premiuje takie deklaracje krótszym czasem wypłaty ewentualnej nadpłaty podatku.

Artykuł sponsorowany

Kody rabatowe - dlaczego warto z nich korzystać?

Kto z nas nie lubi podczas zakupów zaoszczędzić kilku złotych? Po co przepłacać, skoro tę samą rzecz możemy kupić nawet o kilkadziesiąt złotych taniej? I właśnie dlatego kupony rabatowe są fantastyczne! Sprawdźmy,...

Artykuł sponsorowany

Samochody używane - na co zwrócić uwagę podczas ich zakupu?

Samochody używane cieszą się bardzo dużą popularnością. To doskonała alternatywa dla wszystkich osób, które nie mogą sobie pozwolić na zakup nowego pojazdu dostępnego w salonie sprzedaży.

Artykuł sponsorowany

Patelnia na indukcję — jak wybrać najlepszą?

Jeśli mamy w domu kuchenkę indukcyjną, musimy wyposażyć się w specjalne naczynia, przystosowane do tej technologii.

Artykuł sponsorowany

Kupujemy używane BMW w Rzeszowie – jakie silniki i modele warto wybrać?

Przy zakupie używanego samochodu warto dobrze się zastanowić nad kilkoma kwestiami. Niewątpliwie kluczowy jest wybór dostosowanego do potrzeb modelu ze spełniającym oczekiwania silnikiem. Jakie decyzje podjąć w kwestii używanego BMW? Czy kupowanie...

Artykuł sponsorowany

Zainteresowanie wolumenem handlu kryptowalutami spada, gdy Bitcoin traci na wartości

Bitcoin to obecnie najpopularniejsza kryptowaluta na naszej planecie. To właśnie ona zaczęła prawdziwy szał na cyfrowe monety i sprawiła, że znacznie większe grono osób postanowiło wejść w ten świat.

Artykuł sponsorowany

Co powinieneś wiedzieć przed zakupem mieszkania od dewelopera?

Zakup mieszkania jest marzeniem i celem wielu osób. Nic dziwnego, że ludzie oszczędzają pieniądze i decydują się na wzięcie kredytu, żeby kupić mieszkania na rynku pierwotnym. Przed podjęciem decyzji warto jednak zdać...

Reklama