Rzeszów - Sobota, 23.11.2024
Reklama

Marketing szeptany w internecie – przykłady

Dodano:

Opinie, komentarze, recenzje, opisy czy specjalistyczne analizy produktu to przykładowe zastosowania dla działań, które tworzą marketing szeptany w internecie. Odpowiedzialni za takie projekty muszą unikać jakichkolwiek bezpośrednich lub – co gorsza – nachalnych propozycji sprzedażowych. W ten sposób mogliby zrazić potencjalnych klientów, którzy są odbiorcami tych przekazów.

Tego typu treści dzielą się na przekazy o charakterze informacyjnym i emocjonalnym. Pierwsze z wymienionych mają służyć rzetelnemu przedstawieniu nie tylko korzyści, lecz także pewnych niedoskonałości. Z kolei drugie bazują na wykorzystaniu popularnych emotikonów oraz innych znaczników pokazujących stosunek oceniającego do tematu materiału. Platformami do przekazywania takich zasobów marketingu szeptanego są głównie fora internetowe, kanały społecznościowe czy zamknięte grupy miłośników.


Dlaczego warto postawić na marketing szeptany w internecie?


Zastosowanie przemyślanych i konsekwentnych działań w tym obszarze oznacza szereg korzyści dla zleceniodawcy danego projektu. Należy podkreślić, że nie musi nim być firma lub instytucja publiczna, może to być także osoba indywidualna. Marketing szeptany to liczne zalety, m.in.:
  • niskie koszty zaangażowania,
  • budowanie pozytywnego wizerunku organizacji albo postaci,
  • pozyskiwanie ważnych informacji od innych użytkowników,
  • stała wiedza na temat dopasowania oferty do oczekiwań odbiorców,
  • szansa na dotarcie z przekazem do szerokiej grupy czytelników,
  • zwiększenie konwersji,
  • podtrzymywanie pozytywnych relacji ze stałymi klientami.
Trzeba podkreślić, że taki efekt następuje w sposób nieuświadomiony przez użytkownika internetu. Swoje przekonanie o słuszności dokonywanych wyborów buduje na podstawie „szeptanych” informacji zza kulis oferty.


Z czego wynika skuteczność marketingu szeptanego w internecie?

Reklama
Kluczową zasadą, według której odbiorcy podobnych przekazów postępują zgodnie z podświadomym celem projektu, jest społeczny dowód słuszności. Ta reguła w uproszczeniu oznacza, że zaufaniem darzymy rzeczywistych bądź prawdopodobnych użytkowników produktu czy beneficjentów usługi. Niejako z założenia opisy na stronie są traktowane przez czytelników z pewną dozą ostrożności. Właśnie tu priorytetową rolę odgrywa profesjonalny marketing szeptany w internecie. Nie powinien on m.in. tuszować wady lub niedoskonałości. Z drugiej strony, w podsumowaniu przekazu odbiorca ma dostrzec zdecydowanie więcej korzyści niż minusów związanych z wyborem danej opcji. Produkt albo usługa mają nasuwać się w związku z przeczytanym materiałem jako warte zainteresowania, bez sugerowania zakupu czy bezpośrednich odniesień do propozycji handlowej.  
 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Agent celny – co robi i jak nim zostać?

Czym zajmuje się agent celny? Jak nim zostać? Gdzie można podjąć pracę po ukończeniu nauki? Ile zarabia się w tym zawodzie?

Artykuł sponsorowany

Sytuacja na rynku pracy IT

​Rynek pracy IT wciąż poszukuje wielu specjalistów, którzy mogą liczyć na wysokie stawki wynagrodzenia. Obecnie wiele firm z tej branży przechodzi na tryb zdalny, oferując kandydatom bardziej elastyczny czas pracy. Specjaliści mogą...

Artykuł sponsorowany

Scenotechnika - istota organizacji występów artystycznych

Niezależnie od tego czy jest to niewielki event czy też masowa impreza, to do jej organizacji będzie potrzebna odpowiednia oprawa sceniczna. Przygotowanie wszelkiego rodzaju występów artystycznych wymaga działań na różnych płaszczyznach, by...

Artykuł sponsorowany

Jazda na nartach, czyli jeden z kursów na Górce Szczęśliwickiej

Narty to jeden z ciekawszych i chętniej uprawianych sportów zimowych. Świeże powietrze, cudowne stoki oraz widoki to coś, co zachęca ludzi do zimowych wyjazdów i korzystania z ferii zimowych.

Artykuł sponsorowany

Prezent dla cioci. Jaki prezent kupić cioci?

Ciocia jest jak najlepszy przyjaciel. Zawsze jest obok, gdy jej potrzebujemy i zawsze można na nią liczyć! Każde dziecko wie, że z ciocią może porozmawiać o wszystkim, bo zawsze nas wysłucha i...

Artykuł sponsorowany

Czy i kiedy będzie czwarta fala pandemii? Prognozy

Gdy rozpoczęto szczepienia na masową skalę, wydawało się, że czwarta fala pandemii to scenariusz, któremu uda się zapobiec.

Artykuł sponsorowany

Przewodnik po akcesoriach baristy

Barista, czyli osoba specjalizująca się w przygotowywaniu kawy, powinna być wyposażona w odpowiednie akcesoria, które będą ułatwiały cały proces. Warto dowiedzieć się na ich temat nieco więcej.

Artykuł sponsorowany

Podkarpackie TARGI ŚLUBNE 18 i 19 września w G2A ARENA w Jasionce koło Rzeszowa

Planujesz ślub i wesele? Przyjdź na XVI Podkarpackie Targi Ślubne, które odbędą się 18 i 19 września (sobota, niedziela) w Centrum Wystawienniczo-Kongresowym G2A Arena w Jasionce k. Rzeszowa.

Reklama