Rzeszów - Sobota, 23.11.2024
Reklama

Marketing szeptany w internecie – przykłady

Dodano:

Opinie, komentarze, recenzje, opisy czy specjalistyczne analizy produktu to przykładowe zastosowania dla działań, które tworzą marketing szeptany w internecie. Odpowiedzialni za takie projekty muszą unikać jakichkolwiek bezpośrednich lub – co gorsza – nachalnych propozycji sprzedażowych. W ten sposób mogliby zrazić potencjalnych klientów, którzy są odbiorcami tych przekazów.

Tego typu treści dzielą się na przekazy o charakterze informacyjnym i emocjonalnym. Pierwsze z wymienionych mają służyć rzetelnemu przedstawieniu nie tylko korzyści, lecz także pewnych niedoskonałości. Z kolei drugie bazują na wykorzystaniu popularnych emotikonów oraz innych znaczników pokazujących stosunek oceniającego do tematu materiału. Platformami do przekazywania takich zasobów marketingu szeptanego są głównie fora internetowe, kanały społecznościowe czy zamknięte grupy miłośników.


Dlaczego warto postawić na marketing szeptany w internecie?


Zastosowanie przemyślanych i konsekwentnych działań w tym obszarze oznacza szereg korzyści dla zleceniodawcy danego projektu. Należy podkreślić, że nie musi nim być firma lub instytucja publiczna, może to być także osoba indywidualna. Marketing szeptany to liczne zalety, m.in.:
  • niskie koszty zaangażowania,
  • budowanie pozytywnego wizerunku organizacji albo postaci,
  • pozyskiwanie ważnych informacji od innych użytkowników,
  • stała wiedza na temat dopasowania oferty do oczekiwań odbiorców,
  • szansa na dotarcie z przekazem do szerokiej grupy czytelników,
  • zwiększenie konwersji,
  • podtrzymywanie pozytywnych relacji ze stałymi klientami.
Trzeba podkreślić, że taki efekt następuje w sposób nieuświadomiony przez użytkownika internetu. Swoje przekonanie o słuszności dokonywanych wyborów buduje na podstawie „szeptanych” informacji zza kulis oferty.


Z czego wynika skuteczność marketingu szeptanego w internecie?

Reklama
Kluczową zasadą, według której odbiorcy podobnych przekazów postępują zgodnie z podświadomym celem projektu, jest społeczny dowód słuszności. Ta reguła w uproszczeniu oznacza, że zaufaniem darzymy rzeczywistych bądź prawdopodobnych użytkowników produktu czy beneficjentów usługi. Niejako z założenia opisy na stronie są traktowane przez czytelników z pewną dozą ostrożności. Właśnie tu priorytetową rolę odgrywa profesjonalny marketing szeptany w internecie. Nie powinien on m.in. tuszować wady lub niedoskonałości. Z drugiej strony, w podsumowaniu przekazu odbiorca ma dostrzec zdecydowanie więcej korzyści niż minusów związanych z wyborem danej opcji. Produkt albo usługa mają nasuwać się w związku z przeczytanym materiałem jako warte zainteresowania, bez sugerowania zakupu czy bezpośrednich odniesień do propozycji handlowej.  
 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Czy warto skorzystać z pomocy w prywatnym gabinecie psychoterapeutycznym?

W dzisiejszym niepewnym świecie, charakteryzującym się szybkim tempem życia, coraz więcej osób doświadcza stresu, lęku czy depresji. Zmagając się z problemami natury psychicznej, zadajemy sobie pytanie: czy warto skorzystać z usług prywatnego...

Artykuł sponsorowany

Kosze prezentowe dla firm - czy kosze to dobre prezenty firmowe?

Prezenty firmowe to nie tylko gest uprzejmości, ale także ważny element budowania relacji między pracodawcą a pracownikami oraz partnerami biznesowymi. W morzu różnych pomysłów na upominki firmowe, kosze prezentowe dla firm zdobywają...

Artykuł sponsorowany

Kierowco! Ubezpieczenie assistance to nie tylko holowanie samochodu do warsztatu!

Powszechne kojarzenie usługi Assistance Auto jako jedynie pomoc w holowaniu pojazdu jest bardzo mało adekwatne ze względu na wiele innych funkcji dostępnych pod tym pojęciem. Pomoc w czasie awarii, wypadku lub zdarzeń...

Artykuł sponsorowany

Hurtownia Elektryczna w Rzeszowie

Z radością ogłaszamy inaugurację naszej nowej Hurtowni Elektrycznej ASAJ, zlokalizowanej na ulicy Przemysłowej 3 w Rzeszowie. Jako ekspertów w dziedzinie energetyki i OZE, w naszej hurtowni kładziemy nacisk na pierwszorzędna jakość, zróżnicowany...

Artykuł sponsorowany

Sekrety Skutecznej Obsługi Targów - Profesjonalne Wskazówki!

Współczesne targi stanowią kluczowy element strategii marketingowych dla wielu firm. Aby zapewnić sobie przewagę konkurencyjną i zwiększyć widoczność marki, ważne jest nie tylko uczestniczenie w targach, ale również skuteczna obsługa stoiska. W...

Artykuł sponsorowany

Jakie właściwości powinna mieć dobra zaprawa klejowa do wnętrz i na zewnątrz?

Elastyczna zaprawa klejowa jest niezbędnym komponentem wielu prac budowlanych i remontowych, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz budynków. Wybór odpowiedniej zaprawy jest kluczowy dla trwałości i estetyki wykończenia. Oto cechy, które powinna...

Artykuł sponsorowany

Czym są regały wjezdne i jakie są ich zalety?

Regały wjezdne to kompaktowa metoda magazynowania, która pozwala na maksymalną optymalizację dostępnej przestrzeni, dzięki wyeliminowaniu korytarzy między regałami. W tym wpisie dowiesz się więcej o tego typu systemie.

Artykuł sponsorowany

Jak magnesy dbają o czystość podczas produkcji?

Zastanawiasz się, w jaki sposób magnesy mogą dbać o czystość podczas produkcji? Jednym z urządzeń, które mogą zostać wykorzystane w tym celu, są separatory magnetyczne. Umożliwiają one oddzielenie drobinek metalowych z różnych...

Reklama