Rzeszów - Sobota, 23.11.2024
Reklama

Marketing szeptany w internecie – przykłady

Dodano:

Opinie, komentarze, recenzje, opisy czy specjalistyczne analizy produktu to przykładowe zastosowania dla działań, które tworzą marketing szeptany w internecie. Odpowiedzialni za takie projekty muszą unikać jakichkolwiek bezpośrednich lub – co gorsza – nachalnych propozycji sprzedażowych. W ten sposób mogliby zrazić potencjalnych klientów, którzy są odbiorcami tych przekazów.

Tego typu treści dzielą się na przekazy o charakterze informacyjnym i emocjonalnym. Pierwsze z wymienionych mają służyć rzetelnemu przedstawieniu nie tylko korzyści, lecz także pewnych niedoskonałości. Z kolei drugie bazują na wykorzystaniu popularnych emotikonów oraz innych znaczników pokazujących stosunek oceniającego do tematu materiału. Platformami do przekazywania takich zasobów marketingu szeptanego są głównie fora internetowe, kanały społecznościowe czy zamknięte grupy miłośników.


Dlaczego warto postawić na marketing szeptany w internecie?


Zastosowanie przemyślanych i konsekwentnych działań w tym obszarze oznacza szereg korzyści dla zleceniodawcy danego projektu. Należy podkreślić, że nie musi nim być firma lub instytucja publiczna, może to być także osoba indywidualna. Marketing szeptany to liczne zalety, m.in.:
  • niskie koszty zaangażowania,
  • budowanie pozytywnego wizerunku organizacji albo postaci,
  • pozyskiwanie ważnych informacji od innych użytkowników,
  • stała wiedza na temat dopasowania oferty do oczekiwań odbiorców,
  • szansa na dotarcie z przekazem do szerokiej grupy czytelników,
  • zwiększenie konwersji,
  • podtrzymywanie pozytywnych relacji ze stałymi klientami.
Trzeba podkreślić, że taki efekt następuje w sposób nieuświadomiony przez użytkownika internetu. Swoje przekonanie o słuszności dokonywanych wyborów buduje na podstawie „szeptanych” informacji zza kulis oferty.


Z czego wynika skuteczność marketingu szeptanego w internecie?

Reklama
Kluczową zasadą, według której odbiorcy podobnych przekazów postępują zgodnie z podświadomym celem projektu, jest społeczny dowód słuszności. Ta reguła w uproszczeniu oznacza, że zaufaniem darzymy rzeczywistych bądź prawdopodobnych użytkowników produktu czy beneficjentów usługi. Niejako z założenia opisy na stronie są traktowane przez czytelników z pewną dozą ostrożności. Właśnie tu priorytetową rolę odgrywa profesjonalny marketing szeptany w internecie. Nie powinien on m.in. tuszować wady lub niedoskonałości. Z drugiej strony, w podsumowaniu przekazu odbiorca ma dostrzec zdecydowanie więcej korzyści niż minusów związanych z wyborem danej opcji. Produkt albo usługa mają nasuwać się w związku z przeczytanym materiałem jako warte zainteresowania, bez sugerowania zakupu czy bezpośrednich odniesień do propozycji handlowej.  
 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Jakie schody do domu są najwygodniejsze?

Schody to nieodłączny element aranżacji wielokondygnacyjnych budynków. Poszczególne modele znacznie różnią się konstrukcją, stylem, wymiarami i materiałem. Przy wyborze schodów do domu należy zwrócić uwagę nie tylko na ich estetykę, ale również...

Artykuł sponsorowany

Noclegi w Mielnie - jak znaleźć idealne miejsce na zimowy weekend nad morzem?

Morze Bałtyckie zimą zachwyca krajobrazem skąpanym w bieli i srebrze. Jednak jak znaleźć w Mielnie nocleg, który pozwoli w pełni poczuć magię zimowego nadmorskiego weekendu? Oto praktyczny przewodnik dla rodzin, par i...

Artykuł sponsorowany

Twoje Zdrowie w Twoich Rękach: Odkryj Usługi Medyk Online w Rzeszowie

Badanie Holter EKG to nieinwazyjna procedura diagnostyczna, która umożliwia monitorowanie aktywności elektrycznej Twojego serca przez okres 24 lub 48 godzin. To doskonały sposób na zidentyfikowanie potencjalnych nieprawidłowości, które mogą nie być widoczne...

Artykuł sponsorowany

Wkład własny - skąd wziąć pieniądze?

​REKLAMA.

Ile powinien wynosić wkład własny i czym dokładnie jest? Czy można wziąć kredyt bez wkładu własnego?

Artykuł sponsorowany

Jak dopasować koszulkę damską do różnych okazji? Poznaj uniwersalność tego must-have w każdej kobiecej szafie

Koszulki damskie to jedne z najczęściej wybieranych elementów odzieży przez kobiety na całym świecie. W zależności od fasonu, koloru czy nadruku mogą być bazą do wielu stylizacji. Jednak jak wybrać tę idealną...

Artykuł sponsorowany

Programy CAD — zainwestuj w narzędzie, które usprawni Twoją pracę.

Jesteś inżynierem? Twoja praca polega na tworzeniu projektów, tych mniej i bardziej wymagających? Koniecznie sprawdź narzędzie ZWCAD — najlepszego przyjaciela wielu architektów, mechaników wnętrz i inżynierów z różnych branż. 

Artykuł sponsorowany

Farbowanie AirTouch - najważniejsze zalety!

Nieważne, czego oczekujesz po ostatnim farbowaniu włosów. Nie ma też większego znaczenia, czy jesteś posiadaczką włosów długich, bardzo długich, czy krótkich. Efekty ostatniej stylizacji powinny utrzymać się możliwie długo, a po zabiegu...

Artykuł sponsorowany

Mali artyści na start! Rusza coroczny konkurs plastyczny AUCHAN dla dzieci

Mój ulubiony bohater z bajki, jak pomagam innym, a może bohater w mojej rodzinie? To tematy, które doskonale sprawdzą się jako motywy przewodnie prac plastycznych. Do 13 listopada trwa konkurs plastyczny dla...

Reklama