Rzeszów - Sobota, 23.11.2024
Reklama

Marketing szeptany w internecie – przykłady

Dodano:

Opinie, komentarze, recenzje, opisy czy specjalistyczne analizy produktu to przykładowe zastosowania dla działań, które tworzą marketing szeptany w internecie. Odpowiedzialni za takie projekty muszą unikać jakichkolwiek bezpośrednich lub – co gorsza – nachalnych propozycji sprzedażowych. W ten sposób mogliby zrazić potencjalnych klientów, którzy są odbiorcami tych przekazów.

Tego typu treści dzielą się na przekazy o charakterze informacyjnym i emocjonalnym. Pierwsze z wymienionych mają służyć rzetelnemu przedstawieniu nie tylko korzyści, lecz także pewnych niedoskonałości. Z kolei drugie bazują na wykorzystaniu popularnych emotikonów oraz innych znaczników pokazujących stosunek oceniającego do tematu materiału. Platformami do przekazywania takich zasobów marketingu szeptanego są głównie fora internetowe, kanały społecznościowe czy zamknięte grupy miłośników.


Dlaczego warto postawić na marketing szeptany w internecie?


Zastosowanie przemyślanych i konsekwentnych działań w tym obszarze oznacza szereg korzyści dla zleceniodawcy danego projektu. Należy podkreślić, że nie musi nim być firma lub instytucja publiczna, może to być także osoba indywidualna. Marketing szeptany to liczne zalety, m.in.:
  • niskie koszty zaangażowania,
  • budowanie pozytywnego wizerunku organizacji albo postaci,
  • pozyskiwanie ważnych informacji od innych użytkowników,
  • stała wiedza na temat dopasowania oferty do oczekiwań odbiorców,
  • szansa na dotarcie z przekazem do szerokiej grupy czytelników,
  • zwiększenie konwersji,
  • podtrzymywanie pozytywnych relacji ze stałymi klientami.
Trzeba podkreślić, że taki efekt następuje w sposób nieuświadomiony przez użytkownika internetu. Swoje przekonanie o słuszności dokonywanych wyborów buduje na podstawie „szeptanych” informacji zza kulis oferty.


Z czego wynika skuteczność marketingu szeptanego w internecie?

Reklama
Kluczową zasadą, według której odbiorcy podobnych przekazów postępują zgodnie z podświadomym celem projektu, jest społeczny dowód słuszności. Ta reguła w uproszczeniu oznacza, że zaufaniem darzymy rzeczywistych bądź prawdopodobnych użytkowników produktu czy beneficjentów usługi. Niejako z założenia opisy na stronie są traktowane przez czytelników z pewną dozą ostrożności. Właśnie tu priorytetową rolę odgrywa profesjonalny marketing szeptany w internecie. Nie powinien on m.in. tuszować wady lub niedoskonałości. Z drugiej strony, w podsumowaniu przekazu odbiorca ma dostrzec zdecydowanie więcej korzyści niż minusów związanych z wyborem danej opcji. Produkt albo usługa mają nasuwać się w związku z przeczytanym materiałem jako warte zainteresowania, bez sugerowania zakupu czy bezpośrednich odniesień do propozycji handlowej.  
 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

FitnessCatering-Sposób na zdrowie i wygodę

Ze względu na ciągły brak czasu wiele osób ogranicza swoje wyżywienie do posiłków dostępnych w lokalach gastronomicznych i gotowych dań kupowanych w sklepach. Niestety w obydwu wypadkach największą popularnością cieszy się jedzenie...

Artykuł sponsorowany

Oleje do impregnacji drewna na zewnątrz - jak zabezpieczają?

Olej do impregnacji drewna na zewnątrz odgrywa kluczową rolę w ochronie drewna przed szkodliwym wpływem warunków atmosferycznych. W dzisiejszym artykule przyjrzymy się różnym rodzajom olejów do impregnacji drewna, ich zastosowaniu i skuteczności...

Artykuł sponsorowany

Łączymy styl z domową wygodą: jak wyglądać modnie w dresach?

Dresy damskie to kwintesencja wygodnego stroju. Najczęściej nosimy je po mieszkaniu, ale również podczas zajęć sportowych i aktywności na świeżym powietrzu. Pomożemy Ci wybrać domową stylizację, w której będziesz świetnie wyglądać oraz...

Artykuł sponsorowany

Co założyć na ślub w Urzędzie stanu cywilnego?

Ślub w urzędzie stanu cywilnego to ważna chwila zarówno dla przyszłych małżonków, jak i ich bliskich. Coraz więcej osób rezygnuje z przyjęcia weselnego, ale chce, by goście pojawili się w urzędzie. Podpowiadamy,...

Artykuł sponsorowany

Fit Mama - jak zdrowa dieta może zmienić Twoją ciążę i wspierać Cię po porodzie!

Odkryj tajniki zdrowej diety dla przyszłych mam - od diety pudełkowej po wsparcie w utrzymaniu równowagi. Sprawdź, jak dbać o siebie i swojego maluszka w pełni smakowitym stylu!

Artykuł sponsorowany

Jak wyświetlić zablokowane wiadomości na iPhonie

Czy kiedykolwiek zablokowałeś kogoś na swoim iPhonie, a później zastanawiałeś się, co mówiły te zablokowane wiadomości? Twój iPhone domyślnie nie pozwala na przeglądanie wiadomości z zablokowanych numerów, ale istnieje kilka obejść.

Artykuł sponsorowany

Jak VPN zmieniają grę w cenzurze internetowej i wolności słowa

​W erze cyfrowej, gdzie internet stał się kluczowym medium komunikacji i dostępu do informacji, kwestie cenzury internetowej i wolności słowa nabierają nowego znaczenia. Wirtualne Sieci Prywatne (VPN) nie tylko oferują technologiczne rozwiązania,...

Artykuł sponsorowany

Odkryj tajniki zdrowego życia po 40: dieta pudełkowa jako klucz do optymalnego odżywiania dla kobiet

Zanurz się w tajniki zdrowego życia po 40 roku życia! Odkryj, jak dieta pudełkowa może być kluczowym elementem optymalnego odżywiania dla kobiet. Zapraszamy do lektury pełnej inspiracji i praktycznych wskazówek.

Reklama