Rzeszów - Sobota, 23.11.2024
Reklama

Marketing szeptany w internecie – przykłady

Dodano:

Opinie, komentarze, recenzje, opisy czy specjalistyczne analizy produktu to przykładowe zastosowania dla działań, które tworzą marketing szeptany w internecie. Odpowiedzialni za takie projekty muszą unikać jakichkolwiek bezpośrednich lub – co gorsza – nachalnych propozycji sprzedażowych. W ten sposób mogliby zrazić potencjalnych klientów, którzy są odbiorcami tych przekazów.

Tego typu treści dzielą się na przekazy o charakterze informacyjnym i emocjonalnym. Pierwsze z wymienionych mają służyć rzetelnemu przedstawieniu nie tylko korzyści, lecz także pewnych niedoskonałości. Z kolei drugie bazują na wykorzystaniu popularnych emotikonów oraz innych znaczników pokazujących stosunek oceniającego do tematu materiału. Platformami do przekazywania takich zasobów marketingu szeptanego są głównie fora internetowe, kanały społecznościowe czy zamknięte grupy miłośników.


Dlaczego warto postawić na marketing szeptany w internecie?


Zastosowanie przemyślanych i konsekwentnych działań w tym obszarze oznacza szereg korzyści dla zleceniodawcy danego projektu. Należy podkreślić, że nie musi nim być firma lub instytucja publiczna, może to być także osoba indywidualna. Marketing szeptany to liczne zalety, m.in.:
  • niskie koszty zaangażowania,
  • budowanie pozytywnego wizerunku organizacji albo postaci,
  • pozyskiwanie ważnych informacji od innych użytkowników,
  • stała wiedza na temat dopasowania oferty do oczekiwań odbiorców,
  • szansa na dotarcie z przekazem do szerokiej grupy czytelników,
  • zwiększenie konwersji,
  • podtrzymywanie pozytywnych relacji ze stałymi klientami.
Trzeba podkreślić, że taki efekt następuje w sposób nieuświadomiony przez użytkownika internetu. Swoje przekonanie o słuszności dokonywanych wyborów buduje na podstawie „szeptanych” informacji zza kulis oferty.


Z czego wynika skuteczność marketingu szeptanego w internecie?

Reklama
Kluczową zasadą, według której odbiorcy podobnych przekazów postępują zgodnie z podświadomym celem projektu, jest społeczny dowód słuszności. Ta reguła w uproszczeniu oznacza, że zaufaniem darzymy rzeczywistych bądź prawdopodobnych użytkowników produktu czy beneficjentów usługi. Niejako z założenia opisy na stronie są traktowane przez czytelników z pewną dozą ostrożności. Właśnie tu priorytetową rolę odgrywa profesjonalny marketing szeptany w internecie. Nie powinien on m.in. tuszować wady lub niedoskonałości. Z drugiej strony, w podsumowaniu przekazu odbiorca ma dostrzec zdecydowanie więcej korzyści niż minusów związanych z wyborem danej opcji. Produkt albo usługa mają nasuwać się w związku z przeczytanym materiałem jako warte zainteresowania, bez sugerowania zakupu czy bezpośrednich odniesień do propozycji handlowej.  
 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Nowoczesne podejście do przechowywania: Jak kontenery magazynowe zmieniają oblicze magazynowania?

Wielu zarządców powierzchni magazynowych i biurowych cały czas szuka nowych, efektywnych metod przechowywania. Najnowsze trendy wskazują na kontenery magazynowe jako nowoczesne i innowacyjne rozwiązanie, które ma potencjał diametralnie zmienić sposób, w jaki...

Artykuł sponsorowany

Przewodnik po szczoteczkach sonicznych dla dzieci: dlaczego Smilesonic Kids jest najlepszym wyborem?

Dbanie o zdrowie jamy ustnej naszych dzieci od ich najmłodszych lat jest sprawą kluczową. Na rynku istnieje wiele produktów, wśród których na szczególną uwagę zasługują szczoteczki soniczne dedykowane właśnie dzieciom. Czy są...

Artykuł sponsorowany

Przydomowa oczyszczalnia ścieków - czy to opłacalne rozwiązanie?

Każdy właściciel domu musi zadbać o tak podstawowe kwestie jak choćby prawidłowe odprowadzanie zanieczyszczeń. Najłatwiej przyłączyć nieruchomość do zbiorczego systemu kanalizacyjnego, ale niestety nie wszędzie istnieje taka możliwość. Co zrobić w takiej...

Artykuł sponsorowany

Rzeszów: gdzie rozliczyć podatek z zagranicy?

Obecnie coraz więcej mieszkańców Rzeszowa decyduje się na pracę za granicą. Oni również muszą wypełnić coroczny obowiązek związany z rozliczaniem swoich przychodów i pobranych zaliczek. Następuje to poprzez złożenie odpowiedniej deklaracji. Jak...

Artykuł sponsorowany

Jak dobrać odpowiedni rozmiar kołdry?

Wybór dobrej kołdry wpływa na jakość snu. W tym artykule skupimy się na tym, jak wybrać idealne wymiary, aby zapewnić sobie najlepsze warunki. Wybierając, należy kierować się nie tylko swoimi wytycznymi, ale...

Artykuł sponsorowany

Jednorazowe materiały stomatologiczne - co jest niezbędne w gabinecie dentystycznym?

Otwarcie gabinetu stomatologicznego wiąże się ze sporymi wydatkami. Potrzebny jest specjalistyczny sprzęt medyczny i pomocniczy, narzędzia, leki i wyroby medyczne, a także liczne akcesoria.

Artykuł sponsorowany

Co podarować dziecku na Komunię?

Pierwsza Komunia Święta to ważne wydarzenie zarówno dla dziecka, jak i jego najbliższych. Z tej okazji warto podarować dziecku prezent, który upamiętni tą doniosłą chwilę i uczyni moment przyjęcia sakramentu jeszcze bardziej...

Artykuł sponsorowany

Rankingi, testy, poradniki na TechPolska — artykuły o świecie technologii

Wiedza związana z technologią jest dzisiaj nieodłącznym elementem naszej codzienności. Determinuje nasze życie i wpływa na każdy obszar działalności. Technologia staje się zatem motorem przyspieszonego postępu i kształtuje rzeczywistość w sposób nieuchronny...

Reklama