Rzeszów - Sobota, 23.11.2024
Reklama

Fotowoltaika w biznesie – dlaczego się to opłaca?

Dodano:

Inwestycje w pozyskiwanie energii ze Słońca są obszarem, który już od wielu lat nie jest na celownikach wyłącznie gospodarstw domowych, które poszukują oszczędności w pozyskiwaniu prądu na swoje potrzeby. Fotowoltaika jest opłacalna także dla przedsiębiorstw, które z roku na rok mają coraz większe pole manewru w zakresie i możliwościach jej wykorzystywania. Dlaczego to takie opłacalne?
 
Od kilku już lat stajemy przed obliczem wzrostowego trendu cen za prąd, które generują coraz wyższe rachunki, pogrążające w kosztach nie tylko gospodarstwa domowe, ale też przedsiębiorstwa – zwłaszcza te, które wymagają dużych nakładów energii elektrycznej, by realizować swoją działalność gospodarczą. Względy ekologiczne również wchodzą w grę, ponieważ konwencjonalne metody produkcji energii skutkują emisją szkodliwego dla środowiska dwutlenku węgla, w związku z czym koszty zarówno węgla, jak i emisji CO2 rosną. Dalszy wzrost cen jest zatem nieunikniony, dlatego firmy coraz częściej stawiają na innowacyjne rozwiązania ekologiczne w tym zakresie, zwłaszcza, że z biegiem czasu coraz bardziej im się to opłaca.
 
Zyskanie niezależności energetycznej od zakładu energetycznego poprzez zainwestowanie w instalację PV jest zdecydowanie bardziej lukratywne i rentowne, kiedy rynek komponentów fotowoltaicznych rozwija się technologicznie, a fakt że ciągle przybywa producentów, a technologia produkcji jest udoskonalana, koszt instalacji jest znacznie niższy aniżeli był jeszcze parę lat temu. Malejące ceny instalacji fotowoltaicznej są kolejną przesłanką jej opłacalności.
 
Przez pryzmat aktualnego prawa o OZE, na mocy ustawy z 19 lipca 2019 roku, przedsiębiorstwo, które zainwestowało we własną elektrownię słoneczną (do 50 kW mocy), może starać się o status prosumenta, co uprawnia do odbioru wyprodukowanych nadwyżek w wysokości 80% przy 10 kW instalacji lub 70% przy instalacji w przedziale 10-50 kW mocy. Nadwyżki mogą być odebrane z sieci energetycznej w ciągu 12 miesięcy od daty ich przesłania. Nadwyżki można również magazynować w podpiętym do instalacji magazynie energii. Inną możliwością jest sprzedaż prądu zakładowi energetycznemu na zasadach ogólnych, jednak w takim wypadku przedsiębiorstwo może odzyskać zaledwie 40% oddanych wcześniej do sieci nadwyżek energii – przy wyborze tej opcji przedsiębiorca powinien przy pomocy ekspertów zoptymalizować parametry planowanej instalacji do takiego stopnia, by zminimalizować ryzyko wysokich nadwyżek produkcji. Wstępne szacunki możesz również poznać w czasie rozmowy z infolinią, np. w  Stilo Energy.
 
Reklama
Obszar dofinansowań fotowoltaiki także stanowi szerokie spektrum wyboru dla przedsiębiorców. Można bowiem wziąć kredyt, postarać się o dofinansowanie dotacyjne z Unii, rządowe czy regionalne – najpopularniejsze programy pomocowe to „Mój Prąd”, „Czyste Powietrze” i „Energia Plus”, z czego ten ostatni jest wręcz idealny dla małych i średnich przedsiębiorstw. Jednak najchętniej wybieraną przez przedsiębiorców, ale również polecaną im opcją jest leasing finansowy, operacyjny lub pożyczka leasingowa. Ta forma dofinansowania wiąże się ze znacznie niższymi kosztami w stosunku do pozostałych opcji (oprócz dotacji), nie wymaga wielu formalności, które na ogół są zmorą przedsiębiorców oraz
od początku sprzyja oszczędzaniu w firmie, ponieważ można powiedzieć, że instalacja „spłaca się sama”.

To nie koniec przesłanek opłacalności fotowoltaiki dla firm. Z racji stale ewoluującego problemu środowiskowego, instalacja własnej elektrowni słonecznej jest nie tylko wyrazem troski o własny budżet, ale także o otaczającą nas naturę. W dobie globalnego wzrostu świadomości środowiskowej, zainwestowanie w elektrownię słoneczną sprzyja wizerunkowi firmy, stawiając ją w pozycji prośrodowiskowej i ekologicznie odpowiedzialnej. Nic nie przemawia za tym, by fotowoltaika się nie opłacała. Nie warto więc czekać i już dziś zacząć planować budowę własnej elektrowni, pod nadzorem doświadczonych specjalistów z branży.

Artykuł sponsorowany. Po więcej informacji zapraszamy na stronę https://stiloenergy.pl/
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Czym jest rynek pracy?

Rynek pracy to dosyć szerokie zagadnienie. Składa się z wielu elementów i gałęzi, ale to oczywiście ludzie są w nim najważniejsi.

Artykuł sponsorowany

Zarobki netto a brutto

Istotną kwestią, która często budzi wiele wątpliwości, są różnice w zarobkach brutto i netto.

Artykuł sponsorowany

Gdzie pracować, żeby dużo zarabiać?

Niemal każdy przynajmniej raz w życiu zastanawiał się, jakie są najlepiej opłacane zawody i jakie kwalifikacje trzeba posiadać, aby je wykonywać.

Artykuł sponsorowany

Najlepsze pomysły na upominki firmowe

Prezenty w biznesie to sposób na podtrzymywane i zacieśnianie relacji ze wspólnikami i klientami, motywowanie pracowników, ale także promowanie swoich usług lub produktów.

Artykuł sponsorowany

18. urodziny E. Leclerc w Rzeszowie

Rzeszowski sklep E.Lecrerc świętuje w tym roku 18 urodziny. Z okazji tego jubileuszu dla swoich klientów przygotował dwuetapowy konkurs.

Artykuł sponsorowany

Języki w CV – co, gdzie i dlaczego?

Niezwykle ważnym elementem każdego życiorysu jest informacja na temat znajomości języków obcych.

Artykuł sponsorowany

Na co zwrócić uwagę podczas rekrutacji do pracy?

W procesie rekrutacyjnym zarówno kandydaci, jak i pracodawcy powinni zwrócić uwagę na kilka szczegółów, które ułatwią im procedurę.

Artykuł sponsorowany

Jak rozmawiać o wypłacie?

Na niemal każdej rozmowie o pracę, można usłyszeć pytanie „Ile chciałby pan/pani zarabiać?”.

Reklama