Rzeszów - Sobota, 23.11.2024
Reklama

Czy wiek konsumenta ma wpływ na wybór sklepu internetowego?

Dodano:

Zakupy przez internet robi 77% użytkowników sieci w Polsce [1], a wpływ na to, co zamawiają online konsumenci, ma między innymi wiek [2]. Osoby młodsze częściej kupują biżuterię, gry komputerowe oraz bilety do kina i teatru, zaś starsze chętniej sięgają po produkty farmaceutyczne, artykuły spożywcze czy ubezpieczenia [2]. Wiek ma również wpływ na to, czym kierują się e-kupujący podczas wyboru sklepów internetowych.

Jakie czynniki mają wpływ na wybór sklepu online?

Większość, bo aż 75% osób robiących zakupy przez internet, wybiera polskie sklepy internetowe, a tylko 32% badanych zamawia również w zagranicznych serwisach [3]. Czym e-konsumenci kierują się podczas wyboru konkretnego sklepu online?

Najważniejszym czynnikiem są atrakcyjne ceny – to właśnie one powodują, że 45% kupujących decyduje się na zakupy online w danym sklepie [4]. Niewiele mniej, bo 42% osób wskazuje na niskie koszty przesyłki i dostawy [4]. Dla ponad ¼ badanych istotne są także różnego rodzaju promocje oraz oferty specjalne [4].

Poza kwestiami finansowymi wpływ na ostateczną decyzję konsumentów mają również takie czynniki, jak:

  • pozytywne wcześniejsze doświadczenia związane z zakupami w konkretnym sklepie (wskazuje je 33% osób) [4];
  • krótki czas oczekiwania na dostawę (24%) [4];
  • różne dostępne formy dostawy (21%) [4];
  • różne dostępne formy płatności (20%) [4];
  • łatwość składania zamówień (19%) [4];
  • łatwe metody płatności (18%) [4].

Wiek a decyzje polskich e-kupujących

Wiek ma wpływ na to, czym kierują się e-konsumenci podczas wyboru sklepu internetowego [5]. Dla osób starszych (po 50. roku życia) dużo większe znaczenie mają atrakcyjne ceny produktów i niskie koszty dostawy [5]. Swoje wybory opierają również na wcześniejszych doświadczeniach i o wiele bardziej, niż młodsi kupujący online, cenią sobie dostęp do różnych form dostawy oraz łatwy sposób składania zamówień [5].

Oczywiście dla młodszych kupujących ceny i promocje także mają największe znaczenie, jednak swoich wyborów – częściej niż reprezentanci innych grup wiekowych – dokonują w oparciu o opinie na temat sklepów, polecenia od znajomych i rodziny, a także atrakcyjny wygląd serwisu [5]. Dużo mniejsze znaczenie mają dla nich natomiast takie czynniki jak dostęp do różnych form dostawy i płatności czy czas oczekiwania na przesyłkę [5].

Visa Mobile – płatności online dla każdego

Jak pokazują wyniki badań, dla wielu osób robiących zakupy w internecie spore znaczenie w kontekście wyboru sklepu online mają nie tylko ceny, doświadczenia i promocje, ale również różne formy płatności i łatwość składania zamówień [4]. Dlatego polskim internautom udostępniane są nowe metody płatności, z których obsługą poradzą sobie zarówno młodsi, jak i starsi kupujący online. Jedną z nich jest Visa Mobile [6].

To rozwiązanie, którego celem jest uczynienie procesu płatności łatwym, wygodnym i szybkim. Osiągnięcie tego jest możliwe dzięki kilku udogodnieniom – przede wszystkim Visa Mobile nie wymaga od użytkownika dodawania w sklepie internetowym danych karty płatniczej. Nie musi on również w procesie płatności wprowadzać żadnych haseł, wypełniać wielu pól formularza i przeklikiwać się przez wiele wyskakujących okien. Wystarczy uruchomić odpowiednią funkcję w mobilnej aplikacji bankowej (może to wymagać aktualizacji aplikacji) albo ściągnąć oddzielną aplikację Visa Mobile (w dedykowanym konkretnemu systemowi operacyjnemu sklepie z aplikacjami). Dane karty płatniczej podaje się tylko raz – na etapie konfiguracji aplikacji [6].

Listę banków, których klienci już teraz skorzystają z Visa Mobile, można znaleźć na stronie https://www.visa.pl/plac-z-visa/polecane-technologie/visa-mobile.html. Warto sprawdzić to rozwiązanie, tym bardziej że zapewnia dodatkowy poziom bezpieczeństwa podczas zakupów w sieci – każda płatność jest zabezpieczana przez Visa [6].

Artykuł powstał we współpracy z Visa.

 

Bibliografia:

  1. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 9
  2. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 147-148
  3. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 12
  4. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 129
  5. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 133-134
  6. VISA, Visa Mobile – jak działa i jak skorzystać? 10.09.2021, online: https://www.visa.pl/visa-everywhere/blog/bdp/2021/09/10/visa-mobile-coto-1631263092784.html, dostęp: 17.06.2022

Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Jak zadbać o formę na lato? Skorzystać z diety pudełkowej!

Sezon wakacyjny coraz bliżej, więc warto zacząć budować formę na lato. Dla wielu osób jest to niezwykle ważne, ale z różnych względów nie udaje im się tego osiągnąć. Prostym i skutecznym rozwiązaniem...

Artykuł sponsorowany

EKUZ – co to jest i jak wyrobić kartę EKUZ?

Jak należycie zadbać o bezpieczeństwo podczas wakacji? Ten problem nurtuje każdego, kto wybiera się na wczasy za granicę.

Artykuł sponsorowany

Kalkulator OC bez podawania danych osobowych

Przed końcem aktualnego i obowiązującego ubezpieczenia OC warto rozpocząć poszukiwania kolejnej polisy. Dzięki temu można znaleźć takie rozwiązanie, które będzie najkorzystniejsze finansowo.

Artykuł sponsorowany

Przed czym uchroni nas polisa mieszkaniowa?

Polisa mieszkaniowa to ubezpieczenie dobrowolne, wybierane w sytuacji, gdy właściciel nieruchomości jest zainteresowany tym, by zapewnić sobie alternatywę w razie nieszczęśliwego zdarzenia.

Artykuł sponsorowany

Jak zbudowane są internetowe serwisy informacyjne?

Internetowe serwisy informacyjne to wirtualne zamienniki klasycznej prasy. Ich zadaniem jest przekazanie cennych dla czytelnika treści, które są interesujące i rzetelne.

Artykuł sponsorowany

Kto kocha, lubi i kupuje, prezenty od Millenium Hall także otrzymuje!

W dniach od 14 do 16 lutego odwiedź Punkt INFO i odbierz jeden z setek prezentów z okazji Święta Zakochanych! By radość była jeszcze większa -  sam wybierasz co otrzymasz!

Reklama