Rzeszów - Sobota, 23.11.2024
Reklama

Czy wiek konsumenta ma wpływ na wybór sklepu internetowego?

Dodano:

Zakupy przez internet robi 77% użytkowników sieci w Polsce [1], a wpływ na to, co zamawiają online konsumenci, ma między innymi wiek [2]. Osoby młodsze częściej kupują biżuterię, gry komputerowe oraz bilety do kina i teatru, zaś starsze chętniej sięgają po produkty farmaceutyczne, artykuły spożywcze czy ubezpieczenia [2]. Wiek ma również wpływ na to, czym kierują się e-kupujący podczas wyboru sklepów internetowych.

Jakie czynniki mają wpływ na wybór sklepu online?

Większość, bo aż 75% osób robiących zakupy przez internet, wybiera polskie sklepy internetowe, a tylko 32% badanych zamawia również w zagranicznych serwisach [3]. Czym e-konsumenci kierują się podczas wyboru konkretnego sklepu online?

Najważniejszym czynnikiem są atrakcyjne ceny – to właśnie one powodują, że 45% kupujących decyduje się na zakupy online w danym sklepie [4]. Niewiele mniej, bo 42% osób wskazuje na niskie koszty przesyłki i dostawy [4]. Dla ponad ¼ badanych istotne są także różnego rodzaju promocje oraz oferty specjalne [4].

Poza kwestiami finansowymi wpływ na ostateczną decyzję konsumentów mają również takie czynniki, jak:

  • pozytywne wcześniejsze doświadczenia związane z zakupami w konkretnym sklepie (wskazuje je 33% osób) [4];
  • krótki czas oczekiwania na dostawę (24%) [4];
  • różne dostępne formy dostawy (21%) [4];
  • różne dostępne formy płatności (20%) [4];
  • łatwość składania zamówień (19%) [4];
  • łatwe metody płatności (18%) [4].

Wiek a decyzje polskich e-kupujących

Wiek ma wpływ na to, czym kierują się e-konsumenci podczas wyboru sklepu internetowego [5]. Dla osób starszych (po 50. roku życia) dużo większe znaczenie mają atrakcyjne ceny produktów i niskie koszty dostawy [5]. Swoje wybory opierają również na wcześniejszych doświadczeniach i o wiele bardziej, niż młodsi kupujący online, cenią sobie dostęp do różnych form dostawy oraz łatwy sposób składania zamówień [5].

Oczywiście dla młodszych kupujących ceny i promocje także mają największe znaczenie, jednak swoich wyborów – częściej niż reprezentanci innych grup wiekowych – dokonują w oparciu o opinie na temat sklepów, polecenia od znajomych i rodziny, a także atrakcyjny wygląd serwisu [5]. Dużo mniejsze znaczenie mają dla nich natomiast takie czynniki jak dostęp do różnych form dostawy i płatności czy czas oczekiwania na przesyłkę [5].

Visa Mobile – płatności online dla każdego

Jak pokazują wyniki badań, dla wielu osób robiących zakupy w internecie spore znaczenie w kontekście wyboru sklepu online mają nie tylko ceny, doświadczenia i promocje, ale również różne formy płatności i łatwość składania zamówień [4]. Dlatego polskim internautom udostępniane są nowe metody płatności, z których obsługą poradzą sobie zarówno młodsi, jak i starsi kupujący online. Jedną z nich jest Visa Mobile [6].

To rozwiązanie, którego celem jest uczynienie procesu płatności łatwym, wygodnym i szybkim. Osiągnięcie tego jest możliwe dzięki kilku udogodnieniom – przede wszystkim Visa Mobile nie wymaga od użytkownika dodawania w sklepie internetowym danych karty płatniczej. Nie musi on również w procesie płatności wprowadzać żadnych haseł, wypełniać wielu pól formularza i przeklikiwać się przez wiele wyskakujących okien. Wystarczy uruchomić odpowiednią funkcję w mobilnej aplikacji bankowej (może to wymagać aktualizacji aplikacji) albo ściągnąć oddzielną aplikację Visa Mobile (w dedykowanym konkretnemu systemowi operacyjnemu sklepie z aplikacjami). Dane karty płatniczej podaje się tylko raz – na etapie konfiguracji aplikacji [6].

Listę banków, których klienci już teraz skorzystają z Visa Mobile, można znaleźć na stronie https://www.visa.pl/plac-z-visa/polecane-technologie/visa-mobile.html. Warto sprawdzić to rozwiązanie, tym bardziej że zapewnia dodatkowy poziom bezpieczeństwa podczas zakupów w sieci – każda płatność jest zabezpieczana przez Visa [6].

Artykuł powstał we współpracy z Visa.

 

Bibliografia:

  1. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 9
  2. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 147-148
  3. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 12
  4. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 129
  5. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 133-134
  6. VISA, Visa Mobile – jak działa i jak skorzystać? 10.09.2021, online: https://www.visa.pl/visa-everywhere/blog/bdp/2021/09/10/visa-mobile-coto-1631263092784.html, dostęp: 17.06.2022

Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Czym jest rynek pracy?

Rynek pracy to dosyć szerokie zagadnienie. Składa się z wielu elementów i gałęzi, ale to oczywiście ludzie są w nim najważniejsi.

Artykuł sponsorowany

Zarobki netto a brutto

Istotną kwestią, która często budzi wiele wątpliwości, są różnice w zarobkach brutto i netto.

Artykuł sponsorowany

Gdzie pracować, żeby dużo zarabiać?

Niemal każdy przynajmniej raz w życiu zastanawiał się, jakie są najlepiej opłacane zawody i jakie kwalifikacje trzeba posiadać, aby je wykonywać.

Artykuł sponsorowany

Najlepsze pomysły na upominki firmowe

Prezenty w biznesie to sposób na podtrzymywane i zacieśnianie relacji ze wspólnikami i klientami, motywowanie pracowników, ale także promowanie swoich usług lub produktów.

Artykuł sponsorowany

18. urodziny E. Leclerc w Rzeszowie

Rzeszowski sklep E.Lecrerc świętuje w tym roku 18 urodziny. Z okazji tego jubileuszu dla swoich klientów przygotował dwuetapowy konkurs.

Artykuł sponsorowany

Języki w CV – co, gdzie i dlaczego?

Niezwykle ważnym elementem każdego życiorysu jest informacja na temat znajomości języków obcych.

Artykuł sponsorowany

Na co zwrócić uwagę podczas rekrutacji do pracy?

W procesie rekrutacyjnym zarówno kandydaci, jak i pracodawcy powinni zwrócić uwagę na kilka szczegółów, które ułatwią im procedurę.

Artykuł sponsorowany

Jak rozmawiać o wypłacie?

Na niemal każdej rozmowie o pracę, można usłyszeć pytanie „Ile chciałby pan/pani zarabiać?”.

Reklama